Broken Arrow

Broken Arrow Köp filmen på CDON
2,5

Handling: Två militärpiloter (John Travolta, Christian Slater) involveras i en kamp mot klockan och varandra, där alla medel är tillåtna, i ett försök att återfinna två stula atomstridsspetsar. När ett B-3 Stealth bombplan störtar i Utah-öknen under en topphemlig provflygning, rycker armén snabbt ut för att återfinna sina två "brutna stridsspetsar". Men situationen blir helt okontrollerbar, när en av piloterna avslöjar att kraschen var del av en plan i en fasansfull utpressningsaffär rörande kärnvapen.

År: 1996

Casey Biggs
Jeffrey J. Stephen

Muzzic-Maria

En stark fyra. Fin och spännande action

En sak kan man verkligen lita på med John Woo i regissörstolen och det är en hög actionfaktor. Det här är ingen besvikelse på det planet, men filmen har ändå många svagheter. Travolta spelar över, Slater gör en tråkig huvudkaraktär och Samantha Mathis som parkvakt ska vi inte ens prata om. Sedan det här med gigantiska explosioner ideligen blir helt enkelt överdrivet och tröttsamt. Filmen är ändå klart underhållande och förtjänar en stark tvåa i betyg.

EN bra och spännande film tycker jag.

en av john woos sämsta filmer..den va bara tråkig

EN bra och spännande film tycker jag.

Bilbo_one

Kunde bli tråkig i mellanåt. Travoltas ända riktiga msslyckande enligt mig. Svag 2:a

darkside83

En mycket intensiv actionrulle med en lysande Travolta som antagonist.

Förutsägbar och klichéefylld film. John Travolta spelar även över väldigt mycket.

En av dom bästa actionfilmer jag sett! :)

Muzzic-Maria

En stark fyra. Fin och spännande action