Dold identitet

Dold identitet Köp filmen på CDON

Handling: Irena är en en ukrainsk ung kvinna som lever i en oidentifierbar italiensk stad. Snart upptäcker vi att hon har ett fruktansvärt förflutet med våld och förnedring. För att fullfölja sina mystiska mål lyckas hon, på ett eller annat sätt, lagligt eller olagligt, att få jobb som en hushållerska hos ett rikt par med en liten dotter. Irena kommer familjen närmare och närmare, speciellt den lilla flickan som lider av en ovanlig neurologisk sjukdom. Men någon kommer att återvända från hennes förflutna, och den personen tar med sig ny skräck och våld...

Regissör: Giuseppe Tornatore
Originaltitel: La Sconosciuta
Alternativ titel:The Unknown Woman (Internationell titel)
Ursprungsland: Italien
Pierfrancesco Favino
Piera Degli Esposti
Clara Dossena

Copyright Noble Entertainment

En spännande och intressant thriller. Var dock lite väl skum i början, så får bli en svag trea i betyg.

MaliciousDelight

Nja, helt okej film.
Musiken i filmen var väldigt vacker, och skådespelarna var duktiga, men handlingen i filmen räckte inte ibland.
Kunde fått ett bättre slut.

Stundtals bra, men för det mesta inte mer än ok. Musiken av Ennio Morricone är på sina håll väldigt vacker och gripande, samtidigt lyckas den vara spännande på ett Hitchcock-liknande sätt. Filmen var annars inget utöver det vanliga även om den hade chansen att bli det.

Biopremiär: 2007-05-25