Vattenhästen

Vattenhästen Köp filmen på CDON

Handling: En ensam pojke upptäcker ett mystiskt ägg som när det kläcks avslöjar en sjövarelse som bara sägs finnas i en gammal skotsk legend...

Regissör: Jay Russell
Joel Tobeck
Craig Hall

Copyright AB Svensk Filmindustri

filmälskartjejen

Mycket spännande, tuff och fin. Kruse är vacker och det är helt otroligt hur hisnande cool pojken är när han rider på vattenhästen Kruse som simmar runt i de stänkande vågorna. Plask, plask. Dock lite sisådär i berättelse-stil, men när filmmusiken höjs till klimax och spänningen tar vid sitter man som fastklistrad vid rutan och kan bara inte slita ögonen från filmens häftigaste scener och vidsträckta landskap. En svag-stark fyra, det svaga för det lite för overkliga(fast jag inte riktigt brukar tycka att det kan bli overkligt till slut) och det starka för vänskapsbanden mellan en växande pojke och ett VÄLDIGT växande vattendjur.

Mycket söt och gullig film som bjuder på ett häftigt och nytt äventyr för hela familjen. den är helt klart sevärd för de som gillar äventyr och fantasy filmer :)

filmälskartjejen

Shadowfax

En okej barnfilm, eller en film man kan se om man inte har något annat att göra. Filmen är ganska mysig, men ingenting imponerar.

Audrey T

En film för dig som är intresserad av legenderna kring loch Nessodjuret! Fin historia som utspelar sig under andra världskriget. Välgjord och med ett monster lika gulligt som E. T. Måste dock varna mindre barn för filmen eftersom den innehåller våldsamma krigsscener.

Tia

En dundersöt film som lockar hela familjen att titta.
Det går inte låta bli att bli nyfiken på vad som skall hända härnäst med sjömonstret och man bara måste titta klart.

Filmen är välgjord, skådespeleriet helt okej och omgivningarna i filmen helt underbara.
Det finns dock en karaktär i filmen som aldrig riktigt övertygar och det är den mordiska soldaten. När ni ser filmen kommer ni förstå vad jag menar.

En trea får filmen och jag tycker absolut att ni ska se den.

Biopremiär: 2008-05-23