Condemned, The

Condemned, The Köp filmen på CDON

Handling: Jack Conrad väntar på dödsstraffet i ett korrumperat fängelse i Centralamerika. Han "köps" av en stenrik TV-producent och förs till en avlägsen ö där han måste slåss till döden mot nio andra dödsdömda mördare från världens alla hörn med frihet som pris till den ende överlevande. Producenten filmar hela evenemanget och visar morden utan censur över Internet.

Regissör: Scott Wiper Rob Hedden Andy Hedden

Marcus Johnson
Nathan Jones
Andy McPhee

ronnbackmeister

Verkligen underhållande film som har mycket action och realistiska scener, blir nästan lite för mycket ibland. Bra skådespeleri, bra musik och riktigt bra specialeffekter . Var bara två grejer som störde mig: fotot och de sista 20 minuterna. Foto blev väldigt rörigt i vissa scener och slutet blev anningen utdraget. Men filmen var annars bra och underhållande.

AntonT

The condemned har ett intressant och mycket lovande koncept, som hade kunnat bli en riktigt bra actionklassiker om man bara stannat upp och tänkt genom plotten och manuset någorlunda. Det är inget fel på vare sig actionscenerna eller skådespelarinsatserna, men storyn håller inte riktigt i mina ögon för att räcka ända fram. För det första så har personerna som ligger bakom själva upplägget i filmen gjort ett ganska dåligt jobb att plocka ut de allra farligaste brottslingarna på jorden och istället sitter det en stackars oskyldig kille som smugglat lite droger ute på ön och slåss för sitt liv. För det andra så kan jag inte riktigt köpa konceptet att tio av de farligaste brottslingarna i världen ska döda varandra, och den som vinner ska gå fri!
Det kan vara så att jag är väldigt mycket av en crybaby, men det är alldeles för mycket lapsus i storyn för att jag ska kunna luta mig tillbaka och njuta av den rena, brutala action som bjuds. Men filmen är absolut sevärd, och är helt klart godkänd

Pinsamt dålig film, inte alls originellt och endast det ytliga visas hos karaktärerna.

En solklar B-film i mina ögon, men att den har action kan jag inte förneka, stark etta!

Gillar denna starkt asså! Se den.

mycket intressant dum action..dem tar upp en bra fråga..när blir det verklighet?en bra metafor i filmen och den va grym action helt klart förtjänar den en stark femma

Mycket stark film. Mycket bra och välgjord. Fantastiska karaktärer och miljö. Hela handlingen är egen och är mycket bra

xXx

Har inte ens tänkt tanken att ge denna film mindre än 5 även om den var ganska uppenbar

Canucks_

Riktigt bra film tycker jag. Bra och orginell handling. Även passande skådespelare.
Dock fanns en del knäppa och oklara saker i manuset, vilket sänker från 4 till en 3:a.

Helt klart sevärd!

Condemned 2, The (2015)