Omen III - De sju knivarna

Omen III - De sju knivarna Köp filmen på CDON

Handling: Världskatastrofen är nära och Den Ondskefulle står mitt ibland oss. Hans namn är Damien Thorn och med honom ligger ondskans makt inte längre i ett barns händer.

Damien Thorn är nu 32, den kyligt kalkylerande individ vars troslära är ondskan själv och vars ambition är att dominera hela världen. Han är enbart lojal mot sig själv och Fadern han tjänar. För att nå sina mål är han villig att döda vem som än kommer i hans väg, vän eller fiende, anhängare eller älskarinna. Bara den hängivne prästen vars uppgift är att förinta denna Anti-Kristus och som har de sju Meggido-dolkarna till sitt förfogande, kan komma emellan Damien och hans önskan att försätta hela världen i ett tillstånd av fullkomligt kaos.

År: 1981
Louis Mahoney
Richard Oldfield
Tony Vogel

Molina

Minst lika bra som ettan och Sam Neil är som vanligt grym. Intressant manus, snggt foto, fina effekter och samma otroligt välsatta musik som i ettan och tvåan. Och precis som de andra i triologin låter det ibland som att de citerar Iron Maiden (fast snarare har de ju bara samma källa). Älskar filmen!

Evenstar_92

Kanske lite tråkig, jag hatar Damien.
HAN SKULLE JU BLI GOTH OCH HAN LYSSNADE INTE PÅ MIG :@
Aja, inte lika bra som de andra, men den behövdes ju för att kunna göra en triologi av dem.

Arcadia

den här är den sämsta i serien men den är inte dålig för den följer serien om d-son!

Herregud! Den här filmen är så dålig att den aldrig borde ha gjorts! En klart efterlängtad film men ALLT i handlingen var fel. Jag hade ärligt kunnat skriva ett bättre manus på 1 timme i word. Ett rent fiasko!! :(

Molina

Savannah

En klassiker som bör ses, eftersom den avslutar Omen-trilogin. Kanske är det inte den mest skrämmande film som finns, men intressant är den - inte minst om man gillar religiösa referenser. Tempot kunde vara något högre, men Sam Neill gör sitt bästa för att gestalta ondskan övertygande.

Timoti

En okej skräckis faktiskt! Den brinnande mannen var coolast såklart!

CountryGirl

jag gillar verkligen denna triologi om Damien. jag och min kompis har alla tre på VHS och jag har DVD- boxen. även fast den är lite annorlunda så är den verkligen mycket bra

Omen, The (1976)
Omen II (1978)
Omen 4 - Ondskans hämnd (1991)