Signal, The

Signal, The Köp filmen på CDON
2,3

Handling: Tänk dig att varje mobiltelefon, radio och tv-apparat i din stad plötsligt börjar sända ut samma mystiska signal om och om igen. Tänk dig sedan att dessa ständiga signaler skapar ett våldsamt, okontrollerbart och psykotiskt kaos hos alla som kommer i kontakt med dem.

Regissör: David Bruckner Dan Bush Jacob Gentry
Matthew Stanton
Christopher Thomas
Justin Welborn

Copyright NonStop Entertainment

En totalt rubbad film som verkligen rörde om det i skallen på mig. Filmen börjar mystiskt och spännande. En "signal" slår igång alla tv och radio apparater och stör hela telenätet. Folk börjar bli förbannade på varandra och gifta par börjar gräla för ingenting. Myah är på väg hem till sin man när allt börjar hända. Ganska snart övergår grälen till häftiga diskussioner, våld och till sist mord. Alla tappar plötsligt greppet. Allt blir kaos.

Efter denna suveräna inledning verkar det som att filmen får en blackout. Den tar oss in i signalens effekt. Istället för att visa vad som händer dessa huvudpersoner, hur de ska ta sig ur helvetet, så får vi se det ur deras ögon istället. Det blir rörigt, bisarrt och hela jäkla sjukt.

Det som började som en bra film övergår till en komisk psykos där våldet är det bästa som finns. Hela tiden med en fot kvar i verkligheten. Till slut kan man inte skilja dem åt.

Missförstå mig inte. "The Signal" är en suverän film som använder ett helt underbart foto. Klippningen är proffsig, kamerorna skriker lågbudget och special-effekterna är ruggigt bra. Dessutom är skådisarna förvånansvärt bra och trovärdiga. Allt hängde i slutändan på skådisarna, för det blir förbannat stört den senare delen av filmen.

En smak av 28 Dagar Senare, Motorsågsmassakern och ett glas masshysteri med en sked skitstark psykos och du har dig en underbar drink kallad "The Signal". Inget för de med svaga nerver, epilepsi eller normal filmsmak.

Jag blev faktiskt rädd vid vissa tillfällen. Jag skrämdes av den trovärdiga natur som tas fram hos människorna här. Allt kändes så naturligt helt enkelt. Helt vanligt. Det... Är ganska skrämmande.

Crocodile

Den är väldigt lik The Happening men istället för växter så är det signaler från tv, radio och telefon och istället för att begå självmord så är helt enkelt bara så att folk börjar döda andra människor. The Happening är definitift bättre än The SIgnal men det kan vara så att The Happening härmade The Signal lite eller tvärtimot.
Handlingen var ibland rörig men ändå väldigt bra och skådespelarna var godkända. The Signal är bra gjord och jag rekommenderar den värkligen. Stark 3a!

Savannah

Oj, det här var ju rubbat i varje fall! Det finns liksom inget mer att säga än att filmen började som en "normal" skräckfilm för att sedan övergå i något helt annat. Psyko, to say the least - missa den gärna! Stark etta.

struwe

Den börjar bra och är lite spännande i början men sen dalar det snabbt och när filmen är slut fattar man lika lite som när den började.Total dynga enligt mig iallafall

Cameron_84

klart godkänd!

Filmen började grymt bra och läskigt, älskade idén och hoppades på mycket bra, dock efter typ en tredje del så sjunker tyvärr filmen. Men den är ändå bra och den funkar.

Laidan

Det här var helt fantastiskt! Vilken underbar, helt psyksjuk film.
Jag finner inga ord som passar in till denna filmen.. den är helt enkelt för bra för att vara sann.

Jag väntar lyriskt efter att få se mer från David Bruckner, Dan Bush och Jacob Gentry.

Live evil

Den här filmen börjar riktigt bra men planar sen snabbt utför och blir inte som man har tänkt sig, en besvikelse.

Biopremiär: 2007-10-19