Beck - Mannen med ikonerna

Beck - Mannen med ikonerna Köp filmen på CDON

Handling: Andra Beck-filmen.

En rysk småkriminell underhuggare fastnar genom egna misstag i en stor brottslig härva. De som tagit honom i sitt grepp känner till allt om hans förflutna - en ganska eländig bakgrund som kantas av hustrumord, gravplundring och smuggling...

År: 1997

Anna Ulrika Eriksson
Peter Hüttner
Bo Höglund
Jan von Melen

Långt ifrån en av dom bättre Beck filmerna om du frågar mig.
Både effekterna samt fotot kändes inte alls så imponerande och den riktiga spänningen man får i dom andra Beck dyker aldrig upp - istället är den emellanåt bara seg.

Om du ska se Beck så undvik denna, svag tvåa.

anddav507

Det händer absolut ingenting i denna akittråkiga film..

"Nalle Puh" är ju mer spännande än den här skiten.

tessan81

"Mannen med ikonerna" är en ganska seg historia och det handlar till stor del om interna förehavanden inom polisen. En bit in i utredningen på ett styckmord kommer SÄPO in och helt sonika tar över fallet eftersom de menar att det rör sig om utpressningsfasoner av f.d. KGB. Beck & co fortsätter dock sin utredning eftersom de är övertygade om att SÄPO är helt fel ute. Att blanda in politik i den här kriminalhistorien känns endast halvhjärtat, det blir aldrig intressant. I den här filmen får vi också veta att Beck har en son.

janne lindh

Inte en av de bästa Beckfilmerna, men medelnivån i serien är ganska hög. Som vanligt bra spelat.

heroin

Riktigt dålig Beckfilm faktiskt, jätteseg och händelselös.
Filmens enda behållning är när ryssen frågar om han får bjuda Martin och Gunvald på borstj, och Gunvald svarar "nej tack, jag kör".

Långt ifrån en av dom bättre Beck filmerna om du frågar mig.

Om du ska se Beck så undvik denna, svag tvåa.

Lite förutsäbar, men den var annars helt okej.

somna under den här filmen..dem fem första filmerna av beck e svaga

pizzamatte

Kanske inte en av de bättre filmerna men klart sevärd. Den är mörk och trist med ett ok skådespeleri.

Dock anser jag att sannolikheten brister vid vissa tillfällen fast det är kanske så det ska vara för att bli spännande

En av filmseriens svagaste kort. Smått ointressant historia. Måste också ha blivit någon slags miss med Figge Norling eftersom de skriver ut Benny Skacke så snabbt. Han som var så bra i underbara tv-serien Radioskugga. Men men...