Lars and the Real Girl

Lars and the Real Girl Köp filmen på CDON

Handling: Lars Lindstrom är en älskvärd introvert man vars emotionella bagage har hållit honom ifrån livsbejakelse. Efter år av vad som närmast kan betecknas som solitud bjuder han in Bianca, en vän han mött på Internet, för att möta honom. Han introducerar Bianca för sin bror, Gus och hans fru, Karin och de är förstummade. De vet inte vad de ska säga till Lars eller Bianca – för hon är en docka i verklig storlek och han behandlar henne som om hon är en levande person...

Regissör: Craig Gillespie
Paul Schneider
Boyd Banks
Lindsey Connell

Copyright Noble Entertainment

Oj, vilken positiv överraskning det här var. Trodde det skulle vara mer komedi, men det var ett starkt drama med en utmärkt Ryan Gosling.

En mysig känsla rakt igenom hela filmen och en film som nog lätt kan missas pga att man tror det är en dum komedi. Men som sagt, definitivt sevärd och Gosling visar att han är bland de allra bästa skådespelarna från sin generation.

Det här är ett härligt drama som inte ska tas för en komedi, vilket den lätt görs med tanke på titel, omslag och handling. Istället blir vi bjudna på ett underbart drama kring en tyst och inåtvänd man som skapar en låtsasflickvän. Mycket hjärta och värme och som tittare bjuds man på både skratt och gråt. Man berörs verkligen av huvudkaraktären Lars, som skildras älskvärt av Ryan Gosling som här verkligen visar sin skicklighet. Blir lite för mycket på slutet då alltför många går med på hans "spel", men annars är detta en härligt upplyftande liten pärla

Jag blir så tagen av sådana här filmer. Jag kan inte hjälpa att jag tycker så synd om honom samtidigt som jag tycker det är så fint vad de gör. När jag kollar på filmen är jag inte medveten om att det är fiction, jag suger in allt. Mycket bra.

Snuddade nästan vid mörk komedi det här för mig! Dessutom så var det en medryckande och tankvärd historia, så det smekte medhårs.
Gillade det filmiska greppet för hur Lars bearbetade sin kris, välgjort.

lill_saasta

Oj, den här filmen chockade mig lite smått måste jag säga! Från början tog jag den som en riktigt dålig komedi, garvade dock ihjäl mig då pojkvännen min Lars surade just för att jag valt ut den här filmen efter titeln. Men efter ett tag då man kom över det komiska och tog det hela med lite mer allvar blev filmen om något bättre! Ryan Gosling spelar rollen otroligt bra och man tycker lite synd om han där ett tag. Den får en stark trea för en väldigt bra början men ett något överdrivet slut!

antoniuz

Bra skådespeleri av Ryan Gosling, hela filmen känns så pinsam bara..
starka 2'a från mej.

En rolig och gripande film, blev verkligen posetivt överaskad. En film värld att se absolut. Får en 4:a

Ryan Gosling imponerar självklart och historien griper till början faktiskt tag i en. Tråkigt nog så tappade jag engagemanget en bit in. Osäker på varför, men detta gör att betyget halkar ner till en stark trea.

crack_of_dawn

Jag satt och glodde på filmen -helt farcinerad! Vilken film! Wow! Så fort man accepterat att det inte är en komedi (och det gör man ganska snart), så är det en sån otroligt farcinerande (kan inte använda ett bättre ord för det) berättelse man får uppleva.

Jag hoppas bara alla förstår vad det hela handlar om lika fort som jag gjorde. Då blir den också mkt bättre.

Biopremiär: 2009-01-23