Beowulf

Beowulf Köp filmen på CDON
2,4

Handling: Krigaren Beowulf måste besegra monstret Grendel som terroriserar byar. Grendels mor börjar därefter döda i hämndlystnad.

Regissör: Robert Zemeckis

Alan Ritchson
Chris Coppola

Copyright Sandrew Metronome

raccoon

Efter ungefär en minuts tittande så kan jag inte låta bli att undra en grej: Varför är filmen egentligen datoranimerad? Det hela är så snyggt gjort att det är så gott som fotorealistiskt. Visst finns det en del animationer och modeller som avslöjar den lite, men i stort sett så är allt... som en vanlig film, he.

Nu till själva storyn. Ja... det var det, det. Gör mer story är det inte. Visst har man lagt till lite till förlagan för att få ihop det till en film lite bättre, men i stort sett så finns det noll handling som engagerar. Beowulf lär man känna rätt dåligt; han kommer åkande med ett skepp och är stentuff och ska piska onding. Varför kan man ju undra. Men sen fattar man. För striderna är liksom hela filmens behållning. Det blir man också varse redan första gången Grendel hälsar på (som för övrigt är oroväckande otäck. Top 10 av skrämmande filmmonster fixar han lätt) och saker och människor flyger åt alla håll. Och så brinner det med! Och just då, tja... när såna saker händer, vem sätter sig ner och funderar på storyn?

Se filmen om du vill se hur långt tekniken har kommit och vad för häftiga grejer (strider och monster) man kan göra med den. Men för storyns skull... mnja.

Visste ni förresten att Bewulf var svensk och han var från Götaland? "The geats..."

Noisome

Jag gillar filmen och hade gett den ett högre betyg om den inte varit allt för långdragen.

IWantItThatWay

Riktigt cool animering! Det såg väldigt verkligt ut. Däremot kan jag inte tycka att storyn var särskilt spännande. Det var svårt att hänga med och vissa scener kunde man nog ha bytt ut.
Trots att Grendel såg riktigt äcklig ut tycker jag nog att hans mamma var tusen gånger läskigare.
Den här filmen var konstig, men godkänd. En svag trea.

Underhållande film som jag gillar utan att tycka att den är väldigt bra. Den lyfter dock aldrig till den där riktiga storfilmen

andor

Min typ av film som inte riktigt håller helt ut. Gillar effekterna, tycker om genren och tycker om skådespelarna men storyn är lite tunn vilket gör att den känns lite utdragen.

frejjaroos

Jag tycker denna filmen är bra
om man gillar fantasy och lite action.
ja den var bra helt enkelt

klinger

Denna film tittade jag på när jag var i danmark och jag kunde höra hur publiken mumlade när de fick se terrängen där det utspelade sig . Kunde man inte gjort lite bätre research ?

Filmen är ju till 95% datoranimerad och jag tycker att det skulle framgå bättre innan man går in på bion , jag vill inte sitta och titta på ett dataspel med halvtaskig story i 90 minuter .

Jätte bra animerad film.
Animeringen är gjord så att skådespelarna ser ut som sig själva för det mesta.
Bra handling .
Kanske lite våldsam men den är bra endå..

Biopremiär: 2007-11-30