Transsiberian

Transsiberian Köp filmen på CDON

Handling: Ett amerikanskt par, Roy och Jessie bestämmer sig för att ta den långa vägen hem på den legendariska transsibiriska järnvägen från Peking till Moskva. På vägen möter de ett annat par från väst, Carlos och Abby, med vilka de snabbt blir vänner på ett sätt som resande långt hemifrån ofta blir. När Roy av en olyckshändels separeras från gruppen i samband med ett stopp börjar det gå upp för Jessie att deras reskamrater inte är riktigt vad de verkar vara...

År: 2008

Eduardo Noriega
Kate Mara
Thomas Kretschmann

Bilbo_one

Tyvärr alltså, den här filmen kunde ha blivit något med sådana bra skådisar. Men så blev inte fallet. Woody gjorde en minst sagt dålig insatts och hela filmen var alldeles för kliché för mig. Svag 2:a

Tänkte först ge denna film en tvåa, men efter närmare eftertanke slog denna fråga mig:varför? Jag hängde inte med alls i denna film, och vet inte om det beror på mänskliga faktorer eller om den helt enkelt var alldeles för rörig och meningslös.
Hursomhelst var detta ingen film för mig, lämnade mig totalt tom inombords. Trist, då jag tycker handlingen lät spännande.

kaj08

Det är nog framförallt ett dåligt skådespeleri som förstör den här filmen. Varken tjejen eller killen som är huvudpersoner i den här filmen känns speciellt trovärdiga. Dessutom är det så ytterst traditionellt med ett par som ska åka tåg och sedan möter ett par "trevliga" kupékompisar som visar sig vara något annat. Klyschigt värre och det mesta är förutsägbart.

När det dessutom händer saker som bygger på varandra, så visar de tillbaka snuttar från tidigare i filmen så att man ska förstå hur saker och ting hänger ihop. Det är ytterst dåligt gjort, för i den här banala filmen hänger alla med ändå. Det är som om film-makarna tror att deras publik är helt dumma i huvudet. Ett riktigt botten-napp.