Before the Devil Knows You're Dead

Before the Devil Knows You're Dead Köp filmen på CDON

Handling: Två bröder som är i desperat behov av pengar iscensätter en plan för att råna sina föräldrars juvelerarbutik. Men någonting går fruktansvärt fel...

Regissör: Sidney Lumet
Rosemary Harris
Amy Ryan
Aleksa Palladino
Sakina Jaffrey

detta är absolut ingen thriller för spänningen uteblir när det kommer flashbacken hela tiden typ.men det va e én fin film som man inte ser så ofta längre.Men glad blir man inte av den.svag fyra

lindajjj

En svag trea. Den är välgjord och jag gillar filmer där det hoppar i tiden, men problemet är att det skulle behövas någon sorts poäng eller sensmoral...

vinnarn

Skildrar hur hemskt dåligt det kan gå med några vanliga liv om man gör dumma val. Alltså vad hemsk situationen blir! Det blir så absurt och fruktansvärt men ändå trovärdigt att t o m jag skulle vara självmordsbenägen i deras skor.

Bra skådisar och bra berättad film.

slizy

Philip Seymour Hoffman och Ethan Hawke gör det mycket bra i sina huvudroller.
Filmen är också bra och är fint upplagd så man lätt hänger med.

moomz

En film so mfår en att tänka efter, men ganska så jobbigt när det hoppas fram och tillbaka i tiden.. filmen får en trea för att man udnrar hela tiden om vad som ska hända härnäst.

Before the Devil Knows You're Dead var verkligen en film som jag satt fastklistrad till. En väldigt spännande och välspelad rulle med en onekligen medryckande intrig. Suverän comeback av Lumet!

En ganska rörig film, gillar ej sättet den är uppbyggd på. Rätt underhållande under filmens gång men när den var slut kände jag bara: "Vad var meningen med den?" Godkänd men inte mer.

Biopremiär: 2008-01-11