Heartbreak Kid, The

Heartbreak Kid, The Köp filmen på CDON
2,4

Handling: En man som tror att han äntligen har hittat den rätta gifter sig förhastat. Väl på sin smekmånad börjar han inse att hans nya hustru är en mardröm. I samma veva möter han sin drömtjej.

Regissör: Bobby Farrelly Peter Farrelly
Polly Holliday
Danny R. McBride
Eva Longoria

Copyright DreamWorks Pictures

Kändes kanske lite väl förutsägbar men ändå värd att se för min del. Jag ger den en stark trea.

Blir tyvärr för likt många andra filmer Ben Stiller medverkar i, och även många filmer i samma genre. Filmen var något längre än vad som är normalt för romantiska komedier, men jag kan inte säga att det påverkade speciellt positivt.

Ganska rolig och bra skådespelarinsatser av speciellt Malin och Ben. Gillade dock inte slutet och tyckte de va riktigt löjligt.

Nej.. Jag gillar inte den här typen av filmer (och jag är inte super fötjust i Ben Stiller) men den var lite smårolig och jag tyckte om slutet så därför får den en tvåa istället för etta.

En 3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: It seemed like a good idea... at the time / Love blows / Love hurts / Love stings / He waited all his life to get married. Too bad he didn't wait another week.

Hur denna film kunde få näst intill lysande kommentarer av kritikerna då den kom, är för mej smått oförståeligt. Farrelly-bröderna använder sig av många gamla knep och skämt som vi redan sett och detta känns inte alls nytt och fräscht. Manusmässigt kan detta bli så mycket bättre - här saknas en del. Det räcker inte att Stiller och Åkerman är bra, för det är de, men det står stundtals stilla i handlingen och bli småsegt - å andra sidan är filmen typ 2 timmar lång - ngt långt för att vara en komedi (!), som jag talat tidigare om. Klipp mer herr Editorsson, tack!
Gag reels är bland det roligaste i filmen så kolla in extramaterialet. Annars bra samspel mellan far och son Stiller *. Den roligaste scenen i filmen kommer mitt i eftertexterna, om ni frågar mej - riktigt kul!
Rätt bra musik (soundtracket) genom hela filmen.
Detta hamnar inte i DVD-samlingen, men visst kan och vill man se om detta nån gång så där. Den där Mary är så mycket bättre eftersom Farrellys humor då var relativt ny! Men visst är den lite tänkvärd och intressant vad gäller relationer generellt.

Trivia: * Eddie's father, Doc, is played by Jerry Stiller, Ben Stiller's father in real life.

anderstorsk

Helt sjukt dålig.
Är det meningen att Ben Stiller ska vara rolig?
De få scenerna som var lite småroliga hade iaf inte med honom att göra.
Nej, en alldeles för förutsägbar romantisk komedi som inte ens är i närheten av de bästa i denna genren.

Hahahahah jätte bra film. våran svenska malin åkerman är super duper bra i denna film, filmen är underhållande hela filmen igenom!

lindajjj

Usch, vilken hemsk soppa. Ben Stiller får nog ta och gå i pension, han har gjort sitt.

Biopremiär: 2007-11-09

Hjärtekrossaren (1972)