Love Thy Neighbour

Love Thy Neighbour Köp filmen på CDON

Handling: Efter att ha överlevt ett inbrott i sitt hem plågas Laura Benson av återkommande mardrömmar. I ett försök att undfly minnena flyttar hon ut till förorten och förvandlar huset till en fästning där ingen kan ta sig in oinbjuden. Då hon möter sin nya granne Janice Rivers charmas hon till en början av kvinnans uppenbara omtänksamhet och vänlighet, men tvingas till sist inse att något inte står rätt till...

Regissör: Paul Schneider
Scott Wickware
James Binkley
Sean Baek

tungspets

En b-film som kunde ha blivit bättre med lite större budget och andra skådespelare och kanske ett bättre slut. Jag å andra sidan gillade inte Janice, hon var överdriven i slutet och bara.. ful.
Såg inte början, men vart rätt gripen av filmen iaf. Som sagt, kunde ha blivit bra.

Jag måste erkänna att jag verkligen gillar konceptet med den här filmen - en kvinna försöker skydda sig själv och sin familj från faror utifrån, samtidigt som det verkliga hotet redan finns därinne ... Mycket spännande och snyggt gjort. Tyvärr är det inte så mycket annat som är bra med den här rullen. Skådespelarna är rätt dåliga, förutom Shannon Lawson som Janice. Hon skrämmer mig nästan lika mycket som Kathy Bates i Lida (1990). "Ruff ruff"... kusligt! Det hela blir lätt krystat och jag ser helt enkelt inte poängen med filmen. En ologisk avrundning då jag inte kan låta bli att fråga mig vad som är syftet med det hela. Dock får man till ett par riktigt kusliga scener, och filmen har potential, så jag ger den en svag tvåa.
"I'm sorry. I can't ask my daughter to do that."