PS. I Love You

PS. I Love You Köp filmen på CDON
3,6

Handling: Holly Kennedy har träffat sitt livs kärlek i den glada, spontana och kärleksfulla irländaren Gerry. Så när Gerry blir sjuk och dör står Holly helt handfallen. Men det visar sig att Gerry har haft en plan och skrivit tio brev som levereras en gång i månaden, på olika fantasifulla sätt, till Holly för att hjälpa henne med sorgen och vidare med sitt liv. Varje brev avslutas med "P.S. I love you".

Regissör: Richard LaGravenese

Copyright Nordisk Film

metalhanna

Absolut en av de bästa filmerna jag någonsin sätt.<3

tessan81

En fin och trösterik film om att sörja. Men samtidigt skildras sorgen lite lättvindligt och storyn känns inte speciellt trovärdig. Allt från sättet Holly och Gerry träffas på, till konststycket Gerry lyckas åstadkomma med breven han lämnar efter sig, är för tillrättalagt för att jag ska bli berörd på riktigt. Men visst, jag ska erkänna att jag föll för Gerrys oemotståndliga irländska charm. Både Gerard Butler och Hilary Swank är mycket bra i sina roller.

fantaisha

Älskar den här filmen! Älskar den här sortens film där man får grina lite, le lite och sedan få en sorts lättnads suck i slutet! En stark, påverkande handling med en otroligt bra skådis - Hilary Swank! Gillade även hela den där Irland-grejen! Landskapet och männen är helt rätt! Skulle nog kunna se den här filmen igen snart!

En känslofylld men mycket bra film.

Sprall-Sven

Fenomenal! Helt underbar!

malinedwardsson

Sorlig. Jag började gråta efter 10 minuter och sen fortsatte det. Swank gör en av sina allra allra bästa prestationer. Motspelaren är inte så dum han heller. :)

Hade svårt att ta filmen på allvar, det roliga överspelar det sorgliga vilket jag inte gillade.

Tvåa, inte mer.

Isko

Jag håller på att garva ihjäl mig av hur dålig och överdriven en seriös drama film kan vara när jag ser finalscenen, den som utspelar sig i Irland. Scenen där dom träffas för första gången är också så sjukt överdriven och dålig.
Jag orkar inte gå in på allt annat dåligt. Men ett plus ska jag också skriva om. Det är nämligen så att filmen lyckas i dom komiska scenerna. Tyvärr blev det för lite av dom, och för mycket av det seriösa, som misslyckades totalt.
Stark 1/5.

sara-H

HELT UNDERBAR. Rekomenderas starkt! Jag grät igenom hela filmen! Liksom jag kom verkligen in i den, den är djup :) en stark 5a

Yazz

Helt söt "feelgood" film. Hade inga förväntingar på den, eftersom den verkare rätt så dålig, men it proved me wrong! Helt okej film faktiskt. Man blir lite smått kär i irland och irländarna i filmen ! Gillade för övrigt Hillary S i den, blev störd på Lisa kudrows skumma skådespeleri men hennes roll var skön. Annars så var musiken tillfredställande, peaceful!

Biopremiär: 2008-02-15