I Know Who Killed Me

I Know Who Killed Me Köp filmen på CDON
2,2

Handling: En idyllisk liten stad skakas när Aubrey Fleming, en intelligent ung kvinna, blir kidnappad och torterad av en sadistisk seriemördare. Till slut lyckas hon dock fly. Men den kvinna som återfår medvetandet på sjukhuset insisterar på att hon inte är den de tror, och att den verkliga Aubrey Fleming fortfarande befinner sig i livsfara.

Regissör: Chris Sivertson
Brian Geraghty
Spencer Garrett
Gregory Itzin
Garcelle Beauvais

Jag ska ju inte sticka under stolen med att jag anser Lindsay Lohan är en av de vackraste tjejerna på denna jord - men tyvärr hjälper inte det den här filmen betygsmässigt utan snarare försämrar. Lite för segt och det blir för mycket onödigt krångel, precis samma problem som Jim Carreys film Number 23. Allt är snyggt filmat och det ser rätt häftigt ut, men det är för ojämnt.

Att betyget försämras av min älskling Lohan beror helt enkelt på att hon är helt fel val för huvudrollen. Hon passar inte alls. Hur glad jag än blir av att se henne som lättklädd strippa, så föredrar jag alla gånger hennes karaktärer i Freaky Friday och Mean Girls.

Stark tvåa till en snygg film som tyvärr vill för mycket.

Jag har länge trott att Lindsay Lohan är en bättre skådespelerska än hon ger sken av. Hon har kanske inte fått den ultimata rollen än. Så här i efterhand måste jag säga att Aubrey Fleming inte är den rollen. Hon är lika svajig som hon brukar vara, och jag kan inte hysa mycket sympati för hennes karaktär. I Know Who Killed Me är en brutal och vacker film som även lyckas vara mycket intressant och spännande. Tyvärr är Chris Sivertsons största tabbe - bortsett från att placera Lohan i huvudrollen - att han helt enkelt försöker för mycket. Han tar i så han kräks och slänger in drömmar, invecklade resonemang, fantasier och tillbakablickar. Det hela blir plottrigt och förvirrande. Jag förstår grundstoryn som verkligen tilltalar mig, men det är på tok för komplicerat. Som om detta inte vore nog stoppar Sivertson in en vidareutveckling av fenomenet stigmata - det känns som om han har missförstått det fullständigt. Lägg till ett mycket dumt slut så får den här filmen en stark tvåa.
"Do I look like I'm in a fucking coma?"

Nää jag trodde faktiskt den skulle vara bättre. Emellanåt blev den så krånglig så man visste ingenting. Godkänt får den iaf.

Bra triller men Lohan, kan kännas väldigt obehaglig och det är ju såååå bra!!

gurran87

Svårt att säga vad man ska tycka om filmen..den sög verkligen, uselt skådespel, uselt manus, en helt usel film i mitt tyckte.

Inte så bra film, men ändå inte jätte dålig heller, får en stark 2:a

Ingen vidare bra film, var inte så spännande som jag hoppats på. Tycker inte Lohan passar så bra i denna film, hon gör sig mer till sin rätt i komedier.

Stark tvåa till en snygg film som tyvärr vill för mycket.

nannysan

Jag förstod inte hälften... inget bra alls, dåligt av lohan..