Outlaw

Handling: En grupp människor som upplever sig svikna av regering och polis bildar ett eget samhälle för att rätta till det de upplever som fel i samhället.

Regissör: Nick Love
Rupert Friend
Sean Harris
Bob Hoskins
Amelda Brown

Vet inte riktigt. Det känns lite hafsigt gjord på ngt vis. Skådespeleriet är väl inte det bästa, men spänningen fanns dock kvar under stora delar av filmen. Stark tvåa i betyg.

tessan81

"Outlaw" tar upp ett engagerande ämne. Vad händer i ett samhälle där lag och ordning inte gäller längre? Poliser är korrupta och de kriminella undergräver rättvisan med hot och våld. Hur ska en domare kunna döma enligt gällande lag när hans familj hotas?

Att göra film om detta är en finfin idé men i "Outlaw" blir resultatet inte särskilt lyckat. Karaktärerna i den grupp av outlaws som formas är alldeles för svåråtkomliga för mig som tittar. Det ganska långsamma tempot i filmen kräver ett starkt persongalleri men det saknas. Domare Munroe lyser dock en aning mera än de andra. Sean Bean som Bryant är rätt blek.

Den spretiga storyn ger ett rörigt sammanhang där jag tyvärr förlorar mitt, till en början, växande engagemang. Det är uppenbart att det är människor med både ett och annat i ryggsäcken, men deras personligheter är till stor del höljt i dunkel.

Jag avskyr den skakiga kameran och det irriterar mig konstant genom hela filmen. Det finns ett flertal riktigt våldsamma scener som får mig lätt illamående, men jag blir inte berörd hur gärna jag än vill. Filmen utvecklas på ett lite oväntat sätt men lämnar mig enbart tom.

kaj08

Vi får se ett England som blivit ett mycket våldsamt samhälle och som även består av korrupta poliser. Ett gäng medborgare som försökt vara laglydiga orkar inte längre tro på rättsamhället utan tar lagen i egna händer efter att de råkat ut för misshandel av olika slag.

Filmidén är rätt bra och filmen är mörk och rå. Den första timmen är väldigt bra och gripande, men sedan händer något som gör att det börjar spåra ur och filmen börjar bli lite tråkig. De får ändå ihop det hela ganska bra på slutet och betyget hamnar på en 3-a.

Jag visste precis vad jag hoppades på när jag valde att se Outlaw. Däremot är jag inte riktigt säker på vad jag faktiskt fick. Storyn är grym - originell och mycket intressant. Skådespelarna är kanon. Fotot är bra. Ändå kan jag inte ge Outlaw mer än en tvåa. Och det är svårt att peka på exakt vad det är som har blivit fel. Kanske är det gruppen av människor. Den består av fem vuxna män - jag hade gärna sett att man blandat ras, kön, ursprung, civilstånd och social status och kammat ihop en samling människor som har förts samman på grund av den orätt som har begåtts. Gruppen liknar en terrorbalans, och männen plågar varandra fysiskt och psykiskt. Jag hade fått intrycket att dessa skulle vara the good guys - i stället framställs de som en terroristorganisation som inte alls verkar särskilt sympatiska. Rörigt och förvirrande koncept som verkligen kunde ha blivit till en superbra film. Smått aktuell lyckas den ändå vara, även om jag inte faller för detaljerna.

E_T_T_A_N

Mycket spännande & bra

handlar om olika personer som i början inte har kulorna på rätt plats men som till slut tröttnar på att samhället sviker dem & beslutar sig för att själva ta hand om dem olika avskumen som inte lyder lagen ...

Mkt bra & skön rulle helt enkelt

BuRNeR

Filmen når nästan upp till en 4a, första timmen är kanon. Förmedlar en skön känsla, spännande handling och goda skådespelarprestationer.
Men jag tycker att den tappar betydligt därefter, filmen blir inte trovärdig längre och tappar tempo.
Betyget hamnar på en stabil 3a