We Own the Night

We Own the Night Köp filmen på CDON

Handling: En nattklubbsföreståndare i New York försöker rädda sin far och sin bror från ryska yrkesmördare.

Regissör: James Gray
Antoni Corone
Alex Veadov
Danny Hoch

Copyright Sandrew Metronome

En 2+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Nej, hade hört så mycket gott om denna och läst flera recensioner med 4/5 i betyg så förväntningarna var rätt höga. Men inget av detta är nytt, allt har vi sett förr. Visst, bäst skådespel är av Phoenix, men jag blir inte imponerad.

KarinLovisa

Kan va den mest menlösa filmen ever. Så mycket mer än dålig.

Isko

En spännande thriller som startar segt, men som bara blir bättre och bättre ju längre filmen kommer. Det är nog bland dom mest realistiska amerikanska kriminalare jag sett. Våld, slagsmål, skottlossningar, biljakter, jaa, allt i dom amerikanska filmerna blir så avdramatiserade och finns endast där för att försöka underhålla tittarna till max. I den här filmen så känns allting så verkligt. Så man sitter inte i soffan och hurrar åt en biljakt, man blir istället vetskrämd för James Gray får det att se så otroligt verkligt ut. Det är det jag menar när jag säger att det är en av dom mest realistiska filmer jag sett. Och speciellt av dom amerikanska filmerna.
Skådespelarna gör sina jobb, men det är ju inga "wow" prestationer vi får se. Helt klart godkänd.
Nu kanske ni tycker att jag har gett lite väl lågt betyg jämtemot min hyllande kommentar. Varför filmen inte får ett högre betyg är att den är seg emellan åt.
En mycket stark 3a till We Own the Night.

Savannah

Nej! Allt det här har vi sett förut, och hade jag mandat till det skulle jag gärna vilja säga rollbesättaren följande: "Varför i h-vete ska Medez och Phoenix spela passionerat par när de verkar vilja spy på varandra?" En film som inte tillför ett sk...någonting alls. En snäll trea blir det, tack vare habile Duvall och biljakten.

Laidan

Den här var faktiskt ganska bra, och även intressant och lite spännande. En typisk Mark Wahlberg-action/crime/thriller dock. Men kul att se ett samarbete mellan honom och Joaquin Phoenix igen.

Den höll inte riktigt. Det är nånting som stör mig. Men visst var den bra. Biljaktsscenen var mycket speciellt filmad och höll enormt hög klass. Sen var Phoenix mestadels fantastisk i huvudrollen. Stark trea!

den här ligger på plats 17 av 250 på min filmlista.här har vi fyra stycken som e mina favo skådisar i samma film och sen gör ju inte saken bättre när det e kannon bra handling i denna thriller

Biopremiär: 2008-01-18