Quelli della calibro 38

Quelli della calibro 38 Köp filmen på CDON
4,0

Handling: Kommisarie Vanni för ett fruktlöst krig mot ett gäng ledda av en man som kallas Black Angel. Efter att Vannis fru mördas, som en hämndaktion för att han i en razzia dödat Black Angels bror, så får Vanni klartecken att bilda en hemlig specialstyrka utrustade med olicensierade Colt 38 revolvrar. Under tiden har Black Angel satt en kedja händelser i rörelse som sätter stadens alla invånare i fara.

År: 1976
Marcel Bozzuffi
Ivan Rassimov
Carole André
Franco Garofalo

Överraskande bra Poliziesco med en produktionskvalitet som höjer sig över mängden i genren. Dallamano visar fin känsla i hur han vill ha fotot. De första 20 minuterna bjuder på högt tempo och underhållning, även om den inte bibehåller det genom hela filmen så är den gedigen. Rassimov är alltid sevärd, så även här som iskall skurk. Ok musik av den alltid så stabile Cipriani. Bra stunts och scenen med den röda lilla Fiaten som åker på tåget är både originell och cool.

Övertygande italiensk kriminalfilm med mycket fart, coola karaktärer, bra foto och musik. Inte lika känd som vissa andra i genren, men enligt mig en av de bästa. Tappar lite efter första 20 minuterna, men tar sig sen igen.