Shanghai Knights

Shanghai Knights Köp filmen på CDON

Handling: Efter att ha härjat runt i Vilda Västern i komedin Shanghai Noon, är Chon Wang (Jackie Chan) och Roy O’Bannon (Owen Wilson) tillbaka i sadeln i uppföljaren SHANGHAI KNIGHTS. Då en kinesisk upprorsmakare dödar Wangs far och sedan flyr till England bestämmer sig Wang och Roy för att följa efter honom för att hämnas. Wangs syster Lin har fått samma idé och på vägen upptäcker hon att man konspirerar för att mörda den kungliga familjen, men då hon påtalar detta är det inte särskilt många som är benägna att tro på henne. Med hjälp av en vänlig kommissarie från Scottland Yard och en tio år gammal rännstensunge gör Wang narr av det viktorianska England samtidigt som han söker efter sin fars mördare och gör sitt bästa för att hålla den kärlekskranke Roy på behörigt avstånd från sin syster Lin.

År: 2003
Jonathan Harvey
Richard Haas
John Owens

Maxthieriot

Mycket rolig och bra uppföljare på Shanghai Noon.

Hiddenman

Vart besviken på denna uppföljare. Är inte alls lika bra som ettan. Ungen stör mig otroligt mycket.

SOmnade , vaknade om vartanat. nää det gillas inte!

Den är lite småfyndig och underhållande att se kanske om man har en dålig dag och inget bättre att se (med andra ord inte så mycket till val).

En uppföljare men den är inte dålig kanske inte slår första filmen men grymt bra men chan!!

Natta or Tattis

Väldigt bra film! Absolut sevärd. Kan dock inte bestämma mig om den här är bättre en ettan ^^

Joon

Inte lika bra som ettan men ändå helt klart sevärd!!

Pesole

Detta är en riktigt bra film, verkligen älskar den hur mycket som helst. Den är kul, den har vewrkligen allt.

Shanghai Noon (2000)