Mighty Heart, A

Mighty Heart, A Köp filmen på CDON

Handling: Baserad på memoaren "A Mighty Heart: The Brave Life & Death of My Husband Danny Pearl" av Mariane Pearl.

Mariane Pearl (Jolie) inleder en desperat jakt för att hitta sin make tillika journalist, Daniel, när han försvinner spårlöst i Pakistan.

Regissör: Michael Winterbottom
Originaltitel: A Mighty Heart
Ursprungsland: USA, Storbritannien
Angelina Jolie
Dan Futterman
Archie Panjabi
Mohammed Afzal
Mushtaq Khan

Copyright United International Pictures AB (UIP)

En tragisk och gripande verklighetsbaserad film. Jag blir bara arg när jag tänker på att detta hänt på riktigt, och samtidigt ledsen. Bra skådespelarinsats av Angelina Jolie.

Hade lite högre förväntningar men den är helt klart godkänd, Det var en fantastisk berättelse och jag har verkligen sympati, jag skulle aldrig vilja förlora min man på ett sådant sett. Fast tyckte filmen i sig vart liite långtråkig vid vissa punkter men annars bra

Yasmin

Väldigt bra & gripande film.

en bra film spelat av angelina jolie som spelar super bra men ibland blir det lång tråkigt vilket e synd för filmen har mycket...en medel trea får den

DuskBringer

Ett högaktuellt och engagerande ämne och en story som dessutom är verklighetsbaserad, gjorde att filmen kändes intressant redan innan jag börjat titta på den. Tyvärr höll den i min mening ingen högre klass. Jag blev aldrig riktigt gripen av intrigen som kändes lite för långrandig. Det kändes som om halva filmen gick åt till högljutt kackel i telefoner. Bra skådespelare dock. En härlig naturlighet i agerandet överlag som fick mej att tro att regissören kört med så få omtagningar som möjligt. En svag trea blir slutbetyget.

Yasmin

Väldigt bra & gripande film.

Biopremiär: 2007-10-26