Captivity

Captivity Köp filmen på CDON
2,1

Handling: Toppmodellen Jennifer Tree har allt - skönhet, berömmelse, pengar och makt. Hennes ansikte syns på omslagen till hundratals tidningar. Jennifer är helt enkelt America’s sweetheart. Hon är älskad, beundrad och eftersökt. Alla vill ha henne, men någon där ute har bevakat henne och väntat. Någon vill ha henne på det hemskaste sätt. Ute på egen hand vid ett välgörenhetsevenemang drogas hon och kidnappas. Hon hålls fången i en cell och torteras på ett sätt som bara kan åstadkommas av en skruvad sadistiskt hjärna.

Regissör: Roland Joffé

Laz Alonso
Michael Harney
Rebekah Ryan

Silverpilen

En ganska bra skräckis. Är väl inget direkt speciellt med filmen eller så, men fungerar bra med lagom spänning och underhållning. Har även oväntade twister.
En lagom stark trea.

en väldigt dålig film me snygga eliza..men det e saker i filmen som räddar från ett stortmagplask..

svag 2

uncle_funk

Elisha är lika snygg som vanligt, men filmen håller inte, minns inte en enda droppe blod i filmen. Jag läste om filmen och tyckte att den verkade sådär vilket den var. Men väldigt förutsägbar.

Vackra Elisha Cuthbert spelar huvudrollen i Captivity. Tyvärr är hon, precis som resten av skådespelarna, skrämmande dålig. Hon verkar aldrig engagera sig riktigt i rollen. Storyn i sig har en rad uppenbara brister. För det första känns det jobbigt att kidnapparen praktiskt taget framställs som allsmäktig - hon har helt enkelt ingen chans att ta sig därifrån, vilket dödar en del av spänningen och i längden blir tjatigt. Manuset tar en rad onödiga krumbukter, och det kändes uppenbart hur Garys karaktär skulle utvecklas. Vändningen var därmed inte särskilt överraskande, men nog höjde den intresset rejält. Filmen försöker emellanåt bli psykologisk och insiktsfull, men i slutet reduceras den åter till en vanlig b-rysare med stora ologiskheter. Men den sista halvtimmen var ändå rätt intressant och spännande, och jag är svag för kidnappningsdraman, så jag ger Captivity en svag tvåa. Den ogenomtänkta storyn gör dock att filmen är farligt nära en etta.
"Why do good things happen to bad people?"