Magic Köp filmen på CDON
2,0

Handling: Corky, en duktig trollkonstnär, blir utbuad av publiken på de sunkiga klubbar som hyr in honom. När han finner dockan Fats och använder den för buktalsnummer vänds trenden och hans karriär går uppåt. När han senare i rädslan för att lyckas och att bli stor flyr till ett husområde drivet av en gammal tonårskärlek manifesterar sig en schizofrenisk personlighet och Corky visar sig vara mer och mer instabil.

År: 1978
Regissör: Richard Attenborough
Originaltitel: Magic
Anthony Hopkins
Burgess Meredith
Ann-Margret
Ed Lauter

Minst sagt underlig film med en väldigt obearbetad story. Det hela känns ojämnt och så luddigt att jag ofta inte kan urskilja vad det är som egentligen pågår. Dock riktigt bra skådespel av Anthony Hopkins och Ed Lauter. De övriga är inte mer än hyfsade. Snyggt foto och ruggigt soundtrack, även om inledningen känns lite kantig. Säregen film med ett underligt slut. Ingen renodlad rysare, för särskilt läskigt är det inte, men filmen passar inte riktigt in i någon genre. Svag tvåa.
"I don't want to hear about your sex life, if you don't mind."
"Then tell us about yours. People love short stories."

Skum och trist rulle som man för det mesta otåligt lider sig igenom. Hopkins är bra, men filmen håller ej måttet. Svag tvåa!

"I don't want to hear about your sex life, if you don't mind."
"Then tell us about yours. People love short stories."