Gone in 60 Seconds

Gone in 60 Seconds Köp filmen på CDON

Handling: När det gäller att stjäla lyxbilar så är Randall "Memphis" Raines i en klass för sig. Han gör det snabbt professionellt - och med gentlemannastil. Men efter flera framgångsrika år går han under jorden för att starta ett nytt, hederligt liv. Han slår sig ner i Pennsylvania och allt går som på räls - i fyra år. Då får han beskedet att hans lillebror Kip, som tog vid där han själv slutade, hamnat i problem med den lokala maffian efter ett misslyckat jobb. För att rädda Kips liv tvingas Randall återvända till det liv som han lämnat, samla ihop sitt gamla gäng och slutföra jobbet. Men uppdraget är farligt och snudd på omöjligt. Från början gällde det att stjäla 50 lyxbilar på två veckor. Nu måste han försöka genomföra det på 24 timmar.

År: 2000

Robert Duvall
Christopher Eccleston
Vinnie Jones

Copyright Touchstone Pictures

Jag måste säga att den här filmen är mycket bättre än The Fast and the furious som är väldigt lik denna. Det är snabba bilar, snygga tjejer och något som går snett, som vanligt. Detta är extremt overkligt, men det är gjort på ett snyggt sätt, så särskilt orealistiskt måste det inte bli. Nicholas cage är bra i sin roll, den här filmen är ett måste för bil-älskare, det är inte jag. Men bra sugen blir man efter att man sett den här filmen, solid trea.

rednaxela

jag tyckte inte att den här filmen var så märkvärdig den innehöll väl några halvhyfsade scener men jag kan inte påstå att den var särskilt bra.

tårtsmula

den här filmen har ju allt en bil älskare önskar i filmväg!! spännande och underhållande med bra skådespelare

alexanderbilar

den här filmen e också riktigt bra.. mycket bilar me..

men börjar redan bli til åren..

Rätt så förutsägbar rulle med Cage i spetsen.
Och rätt så orealistisk men spänning har den och det bjuds på en hel del action.

Klart sevärd om du söker action, klar trea.

daahniel

en bra film , bra skådespeleri tillsammas med ett bra val av musikbakgrund. Värd att se om du ej redan har gjort det , en enkel 4 .

Älskar denna filmen alla bilar omg dom e så snygga

ilyrm

Bra actionfilm med många fina bilar!

Blåst på 60 sekunder (1974)