Den otroliga vandringen

Den otroliga vandringen Köp filmen på CDON

Handling: Disneystudion tar djurfilmen till nya höjder! Två hundar och en katt ger sig ut på en lång vandring hem genom vildmarken.

År: 1993

Rich Hawkins
Robert Hays
Nurmi Husa
Jane Jones

Detta är en utmärkt barnfilm med fina djur, storslagen natur och en rak och enkel historia. Jag förstår absolut om småttingar älskar det här. Nu har det ju gått några år sedan jag först såg den, och den är långtifrån lika bra. Skådespelarna är ganska trista och historien är helt klart förutsägbar. Dock är detta en film som först och främst riktar sig till barn, så jag förväntade mig egentligen inte mycket mer än det. Denna förtjänar absolut en trea - en ovanligt fin barnfilm.
"Cats are smarter than dogs, and more attractive... and we don't drink from the toilet!"

Bra film värmer en i höst mörkret.

GalnaMee

Gammal favorit för mig, den är jättefin och rolig. Tycker speciellt om katten.

Rebecca_janzon

Den får en stark 4:a. Som barn älskade jag den och jag har faktiskt köpt den i ren saknad då den aldrig? går på tv. Jättegullig o rolig. Djuren är mkt väldresserade och spelar kanon. Inga datagjorda stunts elr tillgjorda mimningar. Här agerar djuren på riktigt!

bananasplit_96

En mycket spännande film, där djurens överlevnadskunskaper verkligen sätts på prov.Extra rörande är det när en av hundarna, Chance, som har känt sig lite utanför, upptäcker att de två andra faktiskt verkligen bryr sig om honom. Det är en väldigt fin relation mellan djuren, att de trots att de bråkar ibland ändå är allra bästa vänner. Ett plus för den storslagna vildmarksmiljön!
Budskapet är bra, att det är viktigt med vänner. En typisk barnfilm, som jag absolut rekommenderar!

Älskar den här filmen och kommer alltid att göra.

Lovlinesss_3

Åh vad jag tyckte den här filmen var spännande när jag var liten, kommer de gulliga och fina djuen någonsin hitta hem igen?

Evenstar_92

Verkligen en fin barnfilm, älskade den som liten.
Den duger en regnig kväll och så.
Djur som pratar med varandra, skämt som barn kan trilla av stolen för, mysig och fylld av kärlek.

En av de bästa Barn/Familje film jag någonsin sett. Den bjuder på ett fullspäckat äventyr och många tårar. En stark femma

Älskar den här filmen, och kan se den många ggr. En stark 4:a

I vildmarkens våld (1963)
Den otroliga vandringen 2 (1996)