Ex, The

Ex, The Köp filmen på CDON

Handling: Tom Reilly är inte precis någon presterare när det gäller karriären, men hans fantastiska fru, Sofia, en formidabel advokat, har alltid varit nöjd med att vara den som bidrar mest till hushållsekonomin. När de får sitt första barn bestämmer sig dock Sofia för att stanna hemma och ta hand om barnet vilket betyder att Tom måste kliva fram och ta ansvar för sin växande familj.

Regissör: Jesse Peretz
Amy Adams
Michael Cumpsty
John Benjamin Hickey
Sig Libowitz

The Ex är en positiv överraskning. Mycket bra skådespel av en extremt charmig Zach Braff, underbart soundtrack och en dos humor som får mig att gapskratta flera gånger om. Hejdlöst rolig inledning - sällan har matkrig varit så kul. Lägger man till alla sköna oneliners och den vansinnigt absurda ploten når filmen upp till en trea. Trevlig och absolut sevärd rulle.

Vad är då negativt? Tja, handlingen är jobbigt stereotyp, och det känns väldigt uppenbart hur det hela kommer att sluta. Den absurda intrigen gör i regel ett mycket positivt intryck, men i slutet blir det ändå lite för mycket. Det är inte riktigt logiskt att det slutar som det gör, vilket drar ned på tempot, och den sista scenen hade filmen gjort sig bättre utan.
"What about Charles? It's a classic, you can't find anything wrong with Charles."
"Are you kidding me? Do you know what the nickname for Charles is? Chucky. How are we supposed to go to sleep with a little red haired toddler named Chucky sleeping in the next room?"

Crocodile

The Ex är en ok film. Den är värd att se om du inte har någon annan film att se på.

Ingen vidare bra film, dock lite smårolig emellanåt. Fungerar att kolla på om man inte har något bättre för sig.