August Rush

August Rush Köp filmen på CDON
4,0

Handling: En föräldralös pojke med öra för musik använder sin gåva för att hitta sina föräldrar.

Regissör: Kirsten Sheridan
William Sadler
Alex O'Loughlin
Samantha Zweben

Social__Distortion

Riktigt bra film. Bra story, dock lite för förutsägbar. Skön musik o allt.. Svag 5.a

raccoon

Okej. Det här kanske inte är det bästa man sett. Det är egentligen rentav rätt fånigt. Typisk måbra-film med typiska inslag - speciellt det faktum att hela filmen är otroligt förutsägbar. Bara genom att säga att det är en måbra-film så har jag ju egentligen redan avslöjat slutet. Se där.

Men det hela är faktiskt inte så tokigt. Musiken är väldigt trevlig och smälter in i filmen på ett snyggt sätt. Fotot är också väldigt vackert (vilket man upptäcker ungefär 5 sekunder in i filmen). Och framförallt - vilket gör att det inte kan bli mer än en trea - ger filmen publiken exakt det den vill ha. Och jag menar sjuttsingenimig exakt. Så exakt att man nästan känner att manuset har skapats med kirurgisk precision istället för med fri kreativitet. Och tja - det funkar egentligen rätt bra. Se till att flickvännen har näsdukar med sig om ni ser den på bio, här finns översvämningsrisk.

druvs

folk säger att den är så förutsägbar hit och dit.. är den så förutsägbar? jag tycker den var väldigt spännande från början till slut.. och att det är en typsik "måbra-film" som någon skrev... vad är det för fel med det? Vad är det för fel att må bra? Ja, man mår bra av den här filmen. Man är glad, ledsen, oroad och lättad. Den här filmen är otrolig tycker jag!
jag hade hela min filmlista klar och så kom den direkt upp till andra plats, bara genom att jag såg den En gång. Underbar musik, bra skådespelare, mysig och lätt film som inte blev tråkig en sekund. Den enda nackdelen är att man hade velat veta mer om vad som hände sedan.. man började fundera på om det skulle komma en tvåa, så vill man ju inte känna i slutet av en så bra film. Lite svagare betyg för det.
Dock ett måste att se för filmälskare!

vinnarn

En övertydlig feel-good film. En modern saga om en hemlös pojke som visar sig vara vår tids Mozart. Han känner bara att han måste hitta sina föräldrar genom att låta så många som möjligt höra hans musik. Antingen gillar man den mysiga och perfekt söta stämningen i filmen, eller så spyr man galla över det. Jag myste till den :-)

denna film är så rakt igenom uppgjord, perfekt och tillochmed slipad i kanterna. kan filmen vara mera uppenbar och självklar? ändå så har det en liten gnista i ögat, fotot är underbart och musiken som skapas är vacker och rolig att höra. det blir en stadig trea för det är underhållande att se ändå och för att jag blev så grymt överraskad av Keri Russell och hennes skådespeleri som jag kände berörde mig.

Sallee

August Rush, är en film, bland mina favoriter. Gillar denna rulle, dock förutsägbar. Men så underbar.
Handlar om en liten pojken (Freddie Highmore) som letar efter sina föräldrar genom musiken.
Jag gillar verkligen handlingen, och ser fram emot att se denna film flera gånger.

Ett bra gäng skådespelare, Jonathan Rhys Meyers,
som jag innan varit ganska "hård" mot, tycker jag gör en mycket bra roll i denna film, och ser fram emot att se han i fler filmer i framtiden. Keri Russell strålar som alltid.

Ett plus till musiken & Freddie Highmore.
En sevärd film. Betyget hamnar på -5

raccoon

Flora

jag gillade den här filmen. egentligen var det lite tötnigt med att han skulle hitta sina föräldrar igenom musiken med det var sött också.

ett plus var att freddie highmore var med, han är såå dukitg!

MaliciousDelight

Nja, väldigt orealistisk och förutsägbar, men helt okej ändå, för emallanåt berörde ändå filmen lite. Men det är inget jag kommer komma ihåg.