Twister

Twister Köp filmen på CDON

Handling: Hunt och Paxton spelar två forskare som jagar det mest förödande frontsystem som har stormat igenom USA:s Tornado Alley på 50 år. Tillsammans hoppas de båda stormjägarna, att kunna samla nog information för att kunna skapa ett omfattande varningssystem. Men då måste de sätta stopp för Twisters fatala framfart...

År: 1996

Wendle Josepher
Jeremy Davies
Zach Grenier

Sallee

Twister, är faktiskt den senaste filmen jag köpte. Som jag på något sätt ångrar att jag köpte. Inte för att filmen är dålig utan eftersom det räcker att se filmen en gång. Twister bjuder på en hel del fantastiska scener. Otroligt grymma special effekter, och jag gillade både Helen Hunt och Bill Paxton. Även vissa från teamet var lite charmiga att titta på. Handlingen är mycket godkänd.
Men som sagt en gång räcker.

Betyget hamnar på -3

Helen Hunt är mycket bra här. Bill Paxton är ganska stel, men underligt nog funkar det i hans roll - en överseriös och småtråkig bokmal som uppenbarligen inte har huvudet på skaft som ens överväger att skilja sig från Jo. Melissa var en fjant från början till slut.

När jag läste om handlingen blev jag intresserad - naturkrafter ÄR spännande och smått liknande Day after Tomorrow (2004) var ovanligt lyckad. Och visst medger jag att handlingen är ganska ryckig och intresset falnar ibland, men den är fascinerande och i regel välspelad. Medlemmarna i Jos team var så charmiga och trevliga allihop - fick minimal feel good - vibb ett tag där. Smått medioker film, men absolut värd en titt, om så bara för Hunts underbara insats och samspelet mellan henne och Paxton.
"Why can't we spend a normal day together?"

En bra film med snygga special effekter. Helen Hunt är bra i sin roll. Kultfakta: Den första film som någonsin släpptes på DVD i USA.

Rune

´bRA EFFEKTER INGET ANNAT.

Effekterna är okej, men med tanke på hur uselt ALLT annat är så har jag svårt att ge annat än en stark etta.

Angelus

En godkänd film, snyggt foto o snygga special effekter, handlingen o skådespelar insatserna var inte så bra

ashkan

en underskattad film faktiskt för jag tycker att hela filmen är helt okej. Handlingen kanske inte är mycket men det är mycket bra sepcialteknik