Kontakt

Kontakt Köp filmen på CDON

Handling: Ellie arbetar vid Argusobservatoriet där hon lyssnar efter signaler från utomjordiska civilisationer, men projektet hotas av nedläggning...

År: 1997

Henry Strozier
Michael Chaban
Max Martini
Larry King

Åh vad jag älskar den här filmen! Seriös stämning, fruktansvärt spännande handling och gripande dramatik. Jag älskar den här filmen mycket för jag gillar Astrofysik och Jodie Foster. Filmen är som gjord för mig. Hehe. Intressant notering är att Eleanor Arroway finns på riktigt och letar efter utomjordingar. Hon måste känna sig hedrad att dom gjort en hel film kretsande kring henne.

Bra film och foster var så fantastisk!

Cameron_84

mycket djup film!

Hanes

En riktigt dum och tråkig film som egentligen bara känns helt tom. Jag vet inte vad Jodie Foster höll på med när hon tacka ja till den här filmen, hon son annars brukar ha lite vett i skallen när hon väljer sina filmer. Sen är jag också mycket besviken på regisören som annars är en av mina favoriter, men här gjorde han ett riktigt botten napp. Filmen är också väldigt konstig och svår att förstå på vissa ställen vilket ger den en mycket svag etta..

Var ett tag sen jag såg den här, men jag minns den bara som en okej film med ganska dåligt slut.

Det här är en film från en av mina favoritregissörer Robert Zemeckis. Trög inledning följs upp av en ganska intressant historia som tråkigt nog många gånger blir onödigt stillastående. Lite för tafatt filmen igenom med tanke på vilken potential som finns. Helhetsintrycket är ändå att jag gillar det här och den underliggande baktanken tycker jag om.

BeckyLou

Den börjar bra, känns inte som de flesta UFO-rullar. Tyvärr blir den ganska löjlig i slutet. Synd pa en rätt bra film annars. En svag trea