Beck - Det tysta skriket

Beck - Det tysta skriket Köp filmen på CDON

Handling: Två flickor blir överkörda av ett pendeltåg en mörk höstnatt. Blev de mördade eller hade de själva valt att möta döden tillsammans? När Martin Beck och hans kollegor börjar utreda den obehagliga händelsen möter man det som tillhör vardagen för många unga kvinnor i Sverige idag - för att bli bekräftad måste man tåla hög press, våld och hot, något som leder till instabilitet och självföraktelse..

Regissör: Harald Hamrell

Isabel Munshi
Linda Källgren
Karin Katona

Getosten

Jag gillar den här Beck-filmen, den har ett lysande skådespel, även birollerna är enastående, vilket gör att man slipper sitta och störa sig på amatörmässiga skådespelare.

Filmen är snabbt berättad, härligt tempo,man behöver aldrig sitta och känna sig uttråkad..

Vill inte avslöja för mycket, men jag kan väl säga att alla unga flickor borde se den här filmen, med tanke på vilket ämne den tar upp.

Men.. det som gör att jag inte ger en femma, är att sutet känns lite väl trist, det fanns inte det klimax man brukar förvänta sig av de andra beckfilmerna,spänningen försvann lite..

Summering: En överlag bra Beck-film, med mycket bra skådespelare och ett intressant ämne, men som saknar ett mera spännande slut.

Svag fyra!

martin88

Inte en av de bättre beckfilmerna men inte heller en utav de sämsta. Ganska länge var filmen oviss men tycker slutet kändes lite trist, det kunde slutat mer spännande helt klart. De flesta skådespelarna gör bra ifrån sig och inte helt vanligt med så många misstänkta så långt in på en film.

Milla86

En av de bättre Beckfilmerna. Många hemska indicier kommer fram som kretsar kring två unga flickors liv. Beck har tandvärk och fräser åt alla. Gunvald har kommit på att han faktiskt tycker om Inger, men vågar inte gå vidare. Tur att Inger är så pass tuff att hon kan ta honom!

Många av de teman som tas upp i Beckfilmerna är högaktuella i samhället. I just denna film är det grooming som tas med, vilket är ett stort problem i Sverige och många oskyldiga ungdomar som utsätts för.

Inget nytt under solen, men ändå helt ok.

Stark 3:a. Spännande till slutet.

heroin

En hyfsad Beck, dock med ett något abrupt slut och halvdana skådespelarinsatser från birollsinnehavarna (Anastasios Soulis är dock bra!)
Absolut sevärd men inte den bästa från denna säsongen.

Helt okej Beck rulle, dock börjar Beck filmerna kännas lite uttjatade.

En bra film. Mikael Persbrandt är bra här som vanligt som Gunvald Larsson

En stark och gripande film. En av de bättre i Beck-serien!