När mörkret faller

När mörkret faller  Köp filmen på CDON

Handling: Vad händer med mänskligheten när världen raseras från ett civiliserat samhälle till en tillvaro som endast går ut på att överleva? Elnätet bryter plötsligt samman i en liten stad, vilket skapar problem av oanade proportioner. Kampen för överlevnad gör stämningen i staden allt mer fientlig. Matthew och Annie bestämmer sig för att försöka ta sig till Annies föräldrar, tillsammans med sin lilla dotter och kamraten Joe. Men vägen dit är kantad av desperata människor som är beredda att göra vad som helst för att överleva...

År: 1996
Tyrone Tann
David O'Donnell
Mônica Torres
Greg Grunberg

Överraskande intressant och spännande film som tyvärr tappar lite fart ju längre den pågår. En underskattad doldis som kunde ha blivit riktigt riktigt bra om de bara lagt ner lite mer kraft på manuset. Stark trea!

Det var en härlig stämning filmen igenom, soft, småruggig, originell

Sky_Pirate

Som det obotliga Kyle MacLachlan-fan jag är, är det omöjligt för mig att tycka illa om några filmer där han finns med i rollistan. Så alltså tycker jag att det här är en fantastisk film. Om man ser till hans insats. Men om jag helt skalar av Mr Maclachlan från betygsättningen så är det framförallt manuset som känns lite tveksamt. Det börjar bra, det verkar bra, men sedan känns det som om det aldrig riktigt hände någonting. Det fattas någonting.
Så Machlachlan: Perfekt
Manuset: Godkänt.