Hitman

Hitman Köp filmen på CDON

Handling: Hitman basras på spelen med samma namn (Hitman: Codename 47, Hitman: Silent Assasin, Hitman: Contracts, Hitman: Blood Money) med den kända flintskallige iskalla lönmördaren känd som Agent 47 (Olyphant). Han hamnar i en politisk konspiration och blir jagad av interpol och ryska säkerhetstjänsten.

Regissör: Xavier Gens

Robert Knepper
Olga Kurylenko
Ulrich Thomsen
Michael Offei

Hitman 2 är ett av mina absoluta favoritdatorspel och äntligen fick jag chansen att se karaktären Agent 47 på film. Förväntningarna var lågt satta med tanke på hur standarden brukar vara på filmatiserade spel, men detta blev en positiv överraskning. Timothy Olyphant anser jag är fel val till huvudrollen, inte för att han gör en direkt dålig prestation, men han motsvarar inte min bild av hur Agent 47 ska se ut och låta. Storyn är också ganska tråkig då den är klyschig och karaktärerna ytliga. Vad som däremot tilltalar mig är de stilrena och perfektionistiska inslagen som är fint adapterade från spelen. Däremot framställs 47 som väl brutal då jag föredrar de smarta och diskreta metoderna. Överlag en hyfsat rättvis överföring från spelen även om den fåordige Agent 47 ofta blir parodisk då han är omöjlig att föra en vettig konversation med.

Bra action rulle, grym karaktär helt klart sevärd

losdrivaren

Coola fajt sener och en stenhård kille

Klart bättre än mina förväntningar. Likt en Jason Bourne rulle, klar fyra.

actionman001

häftig film, det kan va svårt att göra film på ett spel men här har dom lyckats ganska bra

Inget i min smak, för mycket actionscener b.la. Inget jag ser igen.

goni

mycket bra film, speciellt om man spelat spelen

Sweet_Jenny

Inte i min smak direkt... FÖR mycket pang pang... det var väl det som var meningen med filmen också... Dem som gillar sådant, ska se denna film...

Hitman: Agent 47 (2015)