Dark Remains

Dark Remains Köp filmen på CDON
2,0

Handling: Fotografen Julie och hennes man Allen flyttar till en stuga efter att deras dotter hittas död. I det nya hemmet börjar Julie se sin döda dotter i nytagna foton.

Regissör: Brian Avenet-Bradley
Originaltitel: Dark Remains
Cheri Christian
Greg Thompson
Scott Hodges
Jeff Evans
Rachel Jordan

Elemental

Ta Shutter och The Amityville Horror. Blanda de två och sänk sedan kvalitén några snäpp. Då har du Dark Remains.

Det här är en sån där typisk film som är svår att recensera, just för att den är så ojämn. Fotot är snyggt och stämningen är kuslig. Men flertalet av skådespelarna skulle jag vilja byta ut. Vissa gör rent ut sagt bedrövliga insatser. Jag såg den här filmen utan svensk text och det var verkligen hopplöst. Cheri Christian pratar ibland så tyst att man måste höja volymen flera snäpp för att höra vad hon säger. Detta gör att skrämselscenernas ljud blir alldeles för högt och man blir tvungen att sänka igen. Så jag måste nog se om den här filmen, med svensk text.

Många av skrämselscenerna känns igen från tidigare, men de lyckas ändå få mig att bli skrämd. I slutet blir det dock alldeles för överdrivet med alla chockeffekter, och det tar udden ur skräckkänslan.

Om du vill se en skräckfilm bara för att bli rädd, så kan nog Dark Remains passa dig bra.

Lågt, dock inte väldigt låg nivå för att vara skräck. Otroligt dåligt spel samt fotot och effekterna var inte heller bland något bättre. Dock så var skrämsel scenerna bättre än väntat. Stark etta, inte mer.

Dan banan

Fjäderlätt rysare.
Räknas till exempel över hur pass illa dagens skräckfilm kan se ut.
Pinsamt blekt manus, ihåliga dialoger, löjliga skådespelare, pissigt ljud och en totalt kass regissör.
Mirakulöst nog sätter en hel del sekvenser verkligen fart på nerverna, men det kan omöjligt få filmen att flyta ovanför ytan.

En stark etta.
Oerhört patetiskt.

Ingen bra story, dåliga skådespelare och allmänt B, men har en del skrämmande scener man överraskad av. Trots det blir det inte godkänt då storyn är alldeles för tunn.