Bordertown

Bordertown Köp filmen på CDON

Handling: Den ambitiösa journalisten Lauren Fredericks (Jennifer Lopez) från Chicago Herald, får nys om hundratals brutala våldtäkter och mord på kvinnor i den mexikanska gränsstaden Juarez. Hon tar sig an historien för att imponera på hennes chefredaktör (Martin Sheen) och ger sig iväg. En ung kvinna, Eva (Maya Zapata), har mirakulöst överlevt och går till den lokala pressen. Lauren övertalar sitt ex, Diaz (Antonio Banderas), att hjälpa till att beskydda Eva. Plötsligt befinner de sig mitt i ett helvete av korruption på bägge sidor av gränserna. Polisen, myndigheterna och hela Amerika - alla vänder ryggen till.

Regissör: Gregory Nava
Originaltitel: Bordertown
Ursprungsland: USA, Storbritannien
Längd: 01:40, 01:55 (USA)
Jennifer Lopez
Juan Diego Botto
Sonia Braga
Julio Cedillo
Zaide Silvia Gutiérrez

En film där mycket lagts ner för att få en bra story och skådespelet går inte att klaga på. Men Bordertown blir i längden bara seg.

Kan vara sevärd, klar tvåa.

Stark story i välproducerad film. Lopez är som vanligt riktigt bra. Kan kännas lite för lång. Mycket stark trea!

En bra och spännande film med bra skådespelare

Riktigt bra film, spänande och skrämande...Usch hämskt att det här hänt på riktigt. Får en svag 4:a

En intressant, hemsk och omskakande film. Ofattbart att detta hänt på riktigt. Bör ses.

Milla86

Spännande film som har en hemsk handling. Man börjar förstå hur lite USA bryr som om sitt grannland Mexiko och framför allt om deras fattiga kvinnor. Lopez och Banderas spelar bra, men det hade inte behövts kända skådespelarnamn för att locka tittare. Detta är en ryslig berättelse, men bra.

tuffa tjejen

Eb bra och spännande film, lite sorglig på sina ställe men en godkänd 4, tyckte JLO var oroligt bra i den men inte nån film jag vill se om!