Kullamannen

Ungdom:

Kullamannen Köp filmen på CDON
Ungdom:
3,8

Handling: Några barn som bor på gården Himmelstorp på Kullaberg blir indragna i en dramatisk spionhärva.

År: 1967
Berta Hall
Bengt Brunskog
Lena Dahlman
Fred Gunnarsson

En 2 som film, men en stark 2+ i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: -

För mej som inte alls vuxit upp med den är det ingen nostalgitripp, och filmen framstår som något löjlig mot dagens mått mätt samt trots att det är en barn/ungdomsfilm. Bitvis riktigt dåligt skådespel av både en del vuxna (skurkar) samt en del av barnen - så pass mycket att man retar upp sig på det. Stundtals småseg. Synd att den är svart-vit för där den är inspelad är det riktigt vackert, en säregen natur.
Nej, denna hamnar inte i DVD-samlingen. Detta vill eller kan jag som vuxen inte se om, men utan problem ha på i bakgrunden om eventuella framtida barn vill titta på den.

Trivia: Lilla Tommy, spelad av Staffan Hallerstam, spelar även storebrorsa i Karlsson på taket. / Maria Lindberg, som spelade Marianne, har jobbat som modell i vuxen ålder i Paris och New York.

Jätte bra tv-serie om man har varit där i trakterna där dom spelade in dom så blir den
änu bättre!!

Riktigt spännande ungdomsserie. Kommer ihåg att jag tyckte att den var otäck när jag var mindre. Boken är även den bra, och filmen följer boken bra.

Filmen är svartvit