Horton

Horton Köp filmen på CDON

Handling: Från skaparna av Ice Age och Robotar, Elefanten Horton kämpar att försvara ett microskopiskt smahälle, Who-ville, trots att ingen vill tro honom. Baserad på en av Dr. Suess' noveller.

År: 2008
Regissör: Steve Martino Jimmy Hayward
Originaltitel: Horton Hears a Who!
Alternativ titel:Dr. Seuss' Horton Hears a Who!
Jim Carrey
Will Arnett
Seth Rogen
Laura Ortiz

Copyright Twentieth Century Fox

Det här är en datoranimerad film från gänget bakom Ice Age och återigen kommer de med en färgsprakande skapelse. Kände dock att jag inte tillhör målgruppen då den framför allt riktar sig till de yngre barnen. Historien är ganska ensidig och bjuder inte på något överraskande och karaktärerna är tämligen platta. Kängurumammans omotiverade elakhet får vi ingen förklaring till. Den onde gamen och übergullige Katie bjuder dock till en del skratt. Säkert underbar för de yngre, men inte mer än godkänt för de äldre.

Tia

Jag hade för höga förväntningar på den här filmen. På senaste tiden har vi överösts med roliga animerade filmer och därför trodde jag självklart att den här skulle hålla samma mått med icke.
Den var så tråkig att jag somnade första ggn jag såg den. Skämten är trista, filmen på tok för "söt" och handlingen rätt trist.
Ett litet roligt inslag som jag garvade haltv ihjäl mig åt var dock lilla Katie när hon talade om att äta regnbågar.

Pesole

En av mina favorit tecknande filmer, den har allt enligt mig. Vilket gör den intressant, men samtidigt vet man inte riktigt vad som kommer hända

Sweet_Jenny

Bra film. Rolig och underhållande. Ett tag sen jag såg den, så kommer ihåg lite av den.

Goliatbagge tog orden ur min mun.
Personligen tyckte jag dock att den var rätt underhållande, svag trea!

Det bästa med den här filmen var att Jim Carrey gjorde rösten till Horton. Det var det största pluset. Sen tanken att ens värld är mindre än man anar är en filosofisk kuslig ide. Jag gillar sånt också. Så jag gillade filmen. Men det är inte den bästa Animerade film jag sett. Jag skrattade flera gånger under den här filmen. Mest tack vare Jim Carreys karismatiska röst.

Det här var en bra BARNfilm, men inget som tilltalar mig riktigt eftersom jag är vuxen. Godkänd, inget jag lägger ner tid på att se igen.

MaliciousDelight

Blev ganska besviken av den här filmen. Trodde den skulle vara bättre. Men den är väldigt underhållande, så den blir godkänd i alla fall.

Milla86

Denna film passar bäst för barn. Vissa tecknade filmer kan faktiskt intressera vuxna också, men Horton är inte en av dem. En del scener är roliga, men mestadels är filmen mest larvig.

Biopremiär: 2008-03-14
Filmen är animerad