Room 6

Room 6 Köp filmen på CDON
2,5

Handling: Sedan flera år tillbaka lider Amy av mystiska mardrömmar. Hon misstänker att de på något sätt har att göra med hennes far, som hon sällan vill prata om. En eftermiddag när hennes pojkvän Nicholas hämtar henne från jobbet krockar de med en annan bil. Ambulans tillkallas och Nicholas förs iväg. Amy står förbluffad kvar. De sa aldrig vilket sjukhus de skulle ta honom till. Tillsammans med ett annat offer försöker hon hitta Nicholas, då allt tyder på att han har förts till St. Rosemarys sjukhus - ett sjukhus som brann ner för sjuttio år sedan ...

Regissör: Michael Hurst
Lisa Ann Walter
Marshall Bell
John Billingsley
Jack Riley

Jag är mycket förtjust i Room 6. Kuslig och väldigt gripande film med proffsigt skådespel och en mycket intressant story. Utomordentligt snyggt foto där regissören har vetat precis hur han ska få till den där otäcka känslan. Dock ställer jag mig frågande till vissa detaljer och händelseutvecklingar - twisten var förutsägbar men kändes ändå störande ogenomtänkt. Och vad var egentligen syftet med den lilla tjejen?

Jag hade betydligt fler tankar om Room 6 när jag först såg den för några veckor sedan. Nu har filmen sjunkit undan och lagt sig tillrätta. Men jag står fast vid att detta är en extremt lyckad rysare/thriller som aldrig blir ointressant. Den här kan jag se om många gånger. Mycket stark trea till denna skickliga film som håller rakt igenom. Jag vill se mer av Mike Hurst.
"I don't know about you guys, but I'm kind of looking forward to that sponge bath."