Top Secret!

Top Secret! Köp filmen på CDON

Handling: Den amerikanske rockstjärnan Nick ska uppträda i Östtyskland. Vad han inte vet är att det viktiga kulturevenemanget bara är en täckmantel för ett politiskt arrangemang.

År: 1984
Gertan Klauber
Richard Mayes
Vyvyan Lorrayne
Nancy Abrahams

Föll inte riktigt lika mycket för den här som för Titta vi flyger, men ändå en helt klart helskön parodiklassiker. Stark trea!

Mycket rolig film med sån där sjuk humor som bara gör att den blir super!!

Sallee

Top Secret, överaskade mig extremt. Trodde aldrig att den skulle vara så här bra. En hel del skämt som man kan skratta åt nu efteråt. Val Kilmer, överraskade mig även han, han var lysande i sin roll, får väl börja titta på lite fler filmer med honom. En sevärd film !

Nr 124 på min Topp 250. En svagare 3:a som film, men en klar 4:a som komedi i sin egen genre.

Taglines: Movie? What movie? / Schh! / A Film / Don't tell anyone. / From the makers of the original "Airplane!" (not the Wright brothers)

Från samma gäng som gjorde komedisuccén Titta vi flyger! En film i typisk Den Nakna Pistolen-anda och gillar man dessa filmer, blir detta riktigt bra. Finns en del riktigt roliga skämt i denna humorrulle. Smått modern klassisk film fr tidigt 1980-tal m ung Val Kilmer i huvudrollen.

Trivia: Cows hate having things put on their feet, so to get one to wear two pairs of Wellington boots (se affischen/fodralet), the bottoms had to be cut out and then the boots were attached to the cow's legs with Velcro.

kendra

näpp. kanske hade jag för höga förväntnigar... men detdär var inget att hurra över. ett par kul skämt fanns väl. "Ive been here for twenty minutes!"
en 3a.

Elektrikern

Mycket rolig och underhållande film!

lill_saasta

den absolut bästa komedin jag någonsin har sett!!