Beneath

Beneath Köp filmen på CDON

Handling: Christy är med om en olika som lämnar hennes storasyster helt sönderbränd. När storasystern senare dör av sina skador lämnar Christy sin hemstad och tas in på ett behandlingshem. Hemsökt av alla hemska minnen och syner om att systern begravdes levande beger hon sig åter till sin hemstad för att försöka ta reda på sanningen.

Regissör: Dagen Merrill
Gillian Barber
Brenna O'Brien
Tom McBeath
Timothy Paul Perez

Snygg och behaglig inledning med ett riktigt bra soundtrack. Nora Zehetner är rätt bra i huvudrollen och framför allt en scen är fruktansvärt otäck. Det allra bästa är dock att man slipper övernaturligt trams. Beneath bygger i stället upp en regelrätt deckarhistoria, och realismen berör så mycket mer än alla ondskefulla vålnader i världen. Jag var imponerad fram till en punkt i historien då man lik förbannat slänger in en onödig vändning som inte övertygar det minsta. På det stora hela är storyn ganska löst sammanpusslad, men det hade helt klart blivit bättre om man hållit sig till den ursprungliga linjen. Vissa detaljer är klart förutsägbara vilket försämrar helhetsintrycket en del. Stabil tvåa.
"I want a picture of the dark thing."

"I want a picture of the dark thing."

En spännande och nervkittlande film, som fungerar att kolla på om man inte har något bättre för sig.