Superstorm

2,0

Handling: En Miniserie i tre delar. Ett team av forskare gör på uppdrag av amerikanska myndigheter det till synes omöjliga - att kontrollera vädret. Men det som börjar som ett teoretiskt forskningsprojekt förvandlas till något helt annat när teamet blir tillfrågat att testa sina idéer praktiskt. De försöker avleda en orkan i Stilla havet, vilket de till allas förvåning lyckas med.

Men när de upptäcker att någon hackat deras datasystem och det plötsligt dyker upp mystiska vädersystem över USA inser de att datahackarna lyckats skapa en superstorm som nu hotar hela New York.

Regissör: Julian Simpson
Amélie Sorel
Emily Tilson
France Viens
Russell Yuen

Tyckte denna miniserie va helt oki faktiskt, påminnde en del om "Day After Tomorrow" fast inte lika dramatiskt i denna serien. Ganska politiskt lagd också måste jag säga och hur korrupt allt är. Upplösningen störde jag mig en del på och ganska många karaktärer är oerhört irriterande så man bara orkar inte se på dem. Kunde fått en 3:a av mig men det fattas en del så en stark eller en medel 2:a får det bli.

Sweet_Jenny

Jag är jättebesviken på den här serien, den var för lång och alldeles för tråkig. Upplösningen var tråkig. Mamma tyckte den var dålig. Den får godkänt iaf för sista delen var spännande. Nå för att den kunde vara fascinerande + lite spänning i sista delen (timmen) men inget mer. var för mycket prat och lite "action". Svag 2:a. Ska inte se den igen, och jag rekommenderar den inte. den är inte värd att ses 2 ggr. Och jag gillade inte att dem inte blandade in deras familjer (inte förrän sista delen?) Va irriterande, det blev som ingen dramatik över det hela, det var inte alls gripande.. Pyton.

Se Stormvarning (1:a miniserien) istället, mycket bättre!

Kanske den som är intresserad av meterologi. Jovisst va det intressant men dem kunde ha gjort miniserien bättre och kortare... hade räckt med 2 timmar.