Good Luck Chuck

Good Luck Chuck Köp filmen på CDON

Handling: För att undvika att kvinnan i hans liv faller för en annan man, måste Charlie Logan bryta förbannelsen som gjort honom så populär bland singelkvinnor: Ligg en gång med Charlie och nästa man du möter kommer att bli mannen i ditt liv.

Dane Cook spelar Charlie "Chuck" Logan. En tandläkare på jakt efter kvinnan i sitt liv. Chucks bäste vän, den mer ytliga och kvinnofixerade plastikkirurgen Stu, gör oftast mer skada än nytta i sina försök att hjälpa Chuck. När ryktet om Chucks förbannelse sprider sig, står kvinnorna på kö för att få en natt med honom. Men Chuck vill inte ha engångsligg. Han vill finna kärleken. På ett bröllop möter han den klumpiga och svårflirtade Cam Wexler (Jessica Alba). Chuck blir blixtförälskad men om han ligger med Cam gör ju förbannelsen att Cam möter en annan man...

Regissör: Mark Helfrich
Originaltitel: Good Luck Chuck
Jessica Alba
Dane Cook

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

nej, tyvärr gillade inte något av denna film. pinsamt framspel och specielt dålig är Dane Cook som inte är bra, eller kanske han är men inte hans roll och inte det sättet som filmen visar honom på. dessutom tycker jag att flertalet av birollerna suger och är överdrivna på flera sätt.

ToxicAvenger

Ologisk, tråkig smörja. Aningen sämre än mina, redan låga, förväntningar. Bottenbetyg!

Mov3

En väldigt rolig stämning i filmen. Den är mysig på samma sätt som den är extremt sjuk. Väldigt rå humor, borde vara barnförbjuden i vissa scener.. men helt OK handling, man mådde bra av den och fick några skratt.. svag 3a

Rymdis

Jag tänkte att jag skulle slötitta på en film och förväntade mig att detta skulle vara en riktigt dum rulle att småfnissa lite åt. Tyvärr var den otroligt mycket dummare än jag väntat mig och innehöll ingen rolig humor alls.

Jag har inget emot korkad underhållning, men jag vill att den åtminstone ska underhålla mig. Det gjorde inte denna film.

Milla86

Lite smårolig amerikansk komedi. Oftast fastnar skrattet i halsen eftersom de flesta skämt handlar om sex, bröst eller snygga tjejer.

Jessica Alba är otroligt söt och det är intressant att se henne i en roll där hon inte behöver vara perfekt. I stället blir det lite för fånigt ibland när hon är så pass klumpig.

Barnslig humor och kärlekshistorien imponerar inte alls.

Dock aldrig fel med att se Alba på vita duken.

Etta, en stark en!

Gillar verkligen den här filmen med Jessica Alba! :)

Maria007

Den var interessant och spännade. Det enda felet är väll att blev lit för mycke ¨någon gång under filmn. Men denna rekomenderar jag. Stark 2;a

En hyfsat rolig komedi sådär...Får en svag 3:a

Biopremiär: 2007-12-14