Meeting People Is Easy

Musik:

Dokumentär :
Musik:
4,0

Handling: I den här musikdokumentären följer regissören Grant Gee bandet Radiohead under deras turné efter skivsläppet av "Ok Computer". Vi får en inblick i livet bakom kulisserna - det hårda livet under en turné med dagliga intervjuer, konserter och fototagningar. Tankar från medlemmarna i bandet ger oss en bild av det riktiga Radiohead.

Grant Gee regisserade tidigare musikvideon "No Surprises" åt Radiohead.

År: 1998
Jonny Greenwood
Ed O'Brien
Colin Greenwood
Phil Selway

En dokumentär lika speciell och säregen som bandet vi får följa. Grant Gee har gjort en lång dkomuntär som kan liknas vid en jä-vligt lång musikvideo, kantad med intervjuer och diskussioner mellan bandmedlemmarna. En del tror att det är skitkul att turnera, men i själva verket är det inte så och det förstår man efter man sett "Meeting People is Easy". Vi får se bilder från konserter, inspelningar av musikvideor och fototagningar, alltsammans till Radioheads fantastiska musik. Ibland blir det dock snurrigt, för Grant Gee använder sig av ett minst sagt snurrigt foto. Han hoppar en hel del mellan händelser och musiken får aldrig riktigt spela av sig. Annars är det en riktigt bra dokumentär.

Filmen är både i färg och svartvit