Underbar och älskad av alla

2,4

Handling: Det är något med Isabella Eklöfs liv som inte stämmer. Vid den här tiden i livet borde hon vara en framgångsrik filmstjärna med en fantastisk pojkvän. Det är som om hennes riktiga liv, det som verkligen är menat för henne, aldrig riktigt tar fart. Så när hennes stora chans äntligen dyker upp tar hon den utan en sekunds eftertanke. Men vägen mot framgång blir allt annat än enkel. Isabella har aldrig riktigt lyckats med sina föresatser och kan närmast beskrivas som en oemotståndlig och charmig ”loser” som själv alltid tycker att hon förtjänar ett bättre öde. Hon är en kvinna som, trots alla motgångar, är helt övertygad om att gå segrande ur striden. Kosta vad det kosta vill!

Regissör: Hannes Holm
Originaltitel: Underbar och älskad av alla
Martina Haag
Stig Engström
Chatarina Larsson

Copyright BVI (Sweden) AB

lindajjj

Kanske är den värd en tvåa, men jag blev så enormt irriterad på huvudpersonen. Sådana som hon gör att jag vill slita bort varenda hårstrå från mitt huvud! Först sätter man sig själv i en knipa, det är 100% ens eget fel och ansvar, och sen tycker man synd om sig själv. Och jag avskyr att sådant ska framställas som gulligt och charmigt. T ex köra bil utan körkort, gud vad härligt! Bella är en gräslig subba, helt enkelt.

Anspråkslös

Fullkomlig kalkon från det svenska filmhelvetet. Lite speed och fart i början sen mattas det av och den sega gurkan vattnas ur likt en urvattnad gurka

MaliciousDelight

Jag tycker inte om skådespelarna alls.
Lite små rolig ibland, men inte så att den borde få kalla sig en komedi.
Boken var bra, det var väl därför jag såg den.
Men ändå helt okej, är rätt likgiltigt om man ser den eller inte.

heroin

Jag får the feeling av att Martina Haag helt till 100% spelar sig själv i denna svenska rip-off på "Bridget Jones dagbok", bara namnen är utbytta.
Förmodligen var det såhär Martinas eget liv såg ut för ett drygt decennium sedan.
Och ja, på tal om det (detta bevisar bara min tes än mer); Protagonisten ska föreställas vara 30 år, vem som helst ser att det inte stämmer och det gör det inte heller, Martina var över 40 när detta spelades in.

Huvudkaraktären Bella och hennes uppsyn ger uttrycket "urvriden disktrasa" en ny innebörd.
Frisyren är gräslig, och seriöst; har människan NÅGON utbildning överhuvudtaget inom teater? Tycker inte det framgick i så fall, och om hon inte har det; varför ens försöka söka? Då kan lika gärna jag söka in till nästa Bergman-uppsättning.
Hennes lögner är patetiska och jag tycker inte heller det är speciellt "gulligt" att blåsa hela Dramaten på deras viktigaste pjäs under året, eller att köra bil utan körkort.
Det som höjer upp betyget lite är att skådespelet är bra (grattis Haag du fick din huvudroll till sist!) och sedan gillade jag slutet.

2a med litet plus i kanten

SnyggSteefan

Jag gilla den ^^ Söt, rolig, men lite tråkig ibland allt.
Oh vad snygg han och, älska män med brytning!

Gillar verkligen slutet på den här filmen!! Riktigt rolig film :)

En -3 som film, men en 3 i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: -

En rätt rolig ny svensk komedi som huvudsakligen känns lyckad. Jag har inte läst den populära boken ska jag tillägga, men det är första gången jag ser Martina Haag i skådespelarrollen och jag blir impad - det är roligt och trovärdigt! Klart trovärdig insats gör också Ellen Mattson som bästa väninnan Kajsa (det bästa jag sett av henne). Manusmässigt är huvudidén rolig, dvs. att vara så överpositiv till sig själv och sina förmågor att man kastar sig in huvudstupa i nya projekt för att chansa och se om det går, utan att alls tänka på om man kan förstöra för andra samtidigt.
Annars är filmen lite, lite småseg på den egentliga bihistorien kring Micke (Coster-Waldau), men fin musik (soundtracket) med operaarior är bra så klart. Generellt sett tyckte jag också det var mycket fint foto, från t ex. Stockholm - både miljöval, bildvinklar, ljus och komposition.
Nja, filmen kanske hamnar jättebilligt i DVD-samlingen. Visst kan man se om detta, det vill man i alla fall nån gång eller två. Gillar Martina Haags humor, helt klart! Hon vågar bjuda på sig själv.

Trivia: -

lindajjj

En bra film, men vissa saker känns lite väl orealistiska. Men den bjöd på en del skaratt det gjorde den. En bra film att vakna upp till...får en 3:a

Biopremiär: 2007-08-24