Smother

Handling: Vad skulle du göra om din mor flyttade in hos dig och vägrade ge sig av? Då Noah Cooper avskedas från sitt jobb som terapeut tror han att det inte kan bli värre. Då han kommer hem urartar situationen ytterligare när hans översvallande mor anländer med sina fem hundar i släptåg och behöver någonstans att bo. Noah tvingas hantera press från tre håll - han måste hitta ett jobb, hans fru vill desperat ha barn och hans mor vägrar flytta.

År: 2008
Don Lake
Sarah Lancaster
Liv Tyler
Diane Keaton

En underhållande och ganska smårolig film. Tyckte dock det blev lite för mycket här och där.. Diane Keaton är som klippt och skuren för rollen som den tokiga mamman, och detta är just den roll hon alltid konstigt nog föreställer, ialla filmer hon medverkar i nuförtiden.. Kort och gott: är hon med vet man ungefär vad filmen handlar om. Fungerar att kolla på om man inte har något bättre för sig. Svag trea.

Jösses va va det här för film?
Hans mamma som flyttar in hon är inte bara lite kontig, utan riktigt KNÄPP...haha skulle jag haft en sådan mamma skulle jag vilja ha in henne på dårhus. Fy nä filmen va bara jobbig och inte specielt rolig...KOMEDI??? var va det roliga i såfall??? Får en svag 2:a