Grinchen - julen är stulen

Handling: Högt uppe över staden Whoville bor den grinige och ensamme Mr. Grinch vars hjärta är två nummer för litet. Alla de glada invånarna i Whoville älskar julen och är i full färd med att förbereda en härlig fest. Men om det finns något som Grinchen hatar så är det julen. Han står helt enkelt inte ut med den. Och plötsligt får han en riktigt vidrig idé. Han bestämmer sig för att klä ut sig, ta sig ned till Whoville och en gång för alla göra slut på det irriterande julfirandet.

År: 2000

Jeremy Howard
Frankie Ray
T.J. Thyne

tessan81

Berättelsen om den bittre och elake Grinchen har aldrig varit så känd i Europa som i USA, vilket gör att igenkänningsfaktorn och traditionen i filmen går förlorad för många av oss. Men jag tycker att den är underhållande och Jim Carrey är utmärkt i rollen. Budskapet värmer.

moivestar

En söt julhistoria, men mer än så blir det inte.
Skådespelarna duger, men räcker inte till. Filmen kunde ha blivit så mycket bättre om man hade lagt ner lite känsla i det hela. Dom känns stela - och så tycker jag då inte att det ska vara i en julfilm.
Historien är ju egentligen bra, men som sagt, känslan saknas och då blir filmen inte sådär mysig heller.

Mysig Julfilm med en bra Jim Carey.. Har tyvärr bara sett den dubbad hmm måste göra något åt det.

Rolig komedi som man kan se vid varje juletid

Rolig komedi som man kan se vid varje juletid

Shcookie

Rolig liten julhistoria, med Jim Carrey som den elake, gröne Grinchen. Manuset räcker inte riktigt till, tycker jag. Skådisarna gör vad de ska, men är inget utöver det vanliga. Allt i allt är det en helt okej liten film som man väl kan se på TV då och då.
Däremot tyckte jag Grinchen själv var riktigt, riktigt rolig och bra spelad. Synd bara att filmen som helhet inte riktigt räckte till.

En stark två får det bli, helt enkelt. Se den på TV när Julen närmar sig, det är det bästa sättet.

IWantItThatWay

Väldigt rolig film med en klockren Grinch! Men skämten är lite väl överdrivna och handlingen är rätt förutsägbar, men nog skrattar man åt den och det höjer alltid betyget!

Shadowfax

Den absolut sämsta julfilmen i historien.

Själva Grinchen är inte bara fult gjord, utan dessutom otroligt dåligt spelad av Jim Carrey. Detta måtte vara hans absolut sämsta roll. Det kändes som om t.om. Jim Carrey tyckte detta var en skitfilm och att han övergjorde alla handlingar i filmen, för att visa sin missnöjdhet.

Jag har aldrig sett en julfilm som gjort mig så arg som denna... Jag som trodde det var meningen att julfilmer skulle vara mysiga, smått söta, lite roliga och ha julstämning.

Den här filmen misslyckas på varenda punkt, och vi kan dessutom lägga till det overkligt taskiga skådespeleriet och det usla sminkandet alla skådespelarna fått på sig.

Så sjukt dåligt!

Passar utmärkt till julen!

Grinchen (2018)