Awake

Handling: Clay Beresford har allt man kan drömma om: pengar, en vacker fru och en fantastisk karriär. Men inte det han behöver allra mest; ett nytt hjärta för transplantation. Så finner läkarna äntligen en donator och operationen kan genomföras. Men det som skulle göra Clays liv komplett förvandlas snart till en värre mardröm än han någonsin kunnat föreställa sig. Under operationen blir han lämnad vaken och vid medvetande, men helt paralyserad.

Regissör: Joby Harold
Originaltitel: Awake
Längd: 01:24 (USA), 01:18 (USA)
Hayden Christensen
Lena Olin
Jessica Alba
Terrence Howard
Christopher McDonald
Sam Robards
Steven Hinkle

En bra och små spännande film. Bra skådespeleri.

Sid

Bra film! Den får en svag fyra.

Helt okej rulle för en kväll. Skådespelet,handlingen,effekterna överraskande bra. Dock så förväntade jag mig lite av en nagelbitare.

Awake är en intensiv film som bygger på ett mycket intressant koncept. Trots en något obearbetad story fann jag filmen väldigt spännande, och den höll mig fängslad i stort sett hela filmen. Något långrandig av och till, men helt klart en sevärd thriller. Skådespelet är dock överraskande dåligt - sämst var Jessica Alba. Å andra sidan har jag aldrig sett henne som någon särskilt begåvad skådespelerska. Jag tycker om Terrence Howard, men även han var rätt trist.

Dan banan

Hyfsad historia.
"Awake" går inte till minnet, men gav något i varje fall.
Intressant handling och snygg twist, men inget mästerverk.

Svag trea.

vinnarn

Får en ifrågasatt trea av mig. Skådespelarinsatserna känns rätt B. Manuset är lite fattigt till vissa delar också. Den första romantiska delen av filmen är bra regisserat och är också förutsättningen för resten av filmen. I det stora hela är det en ändå lite gripande och rätt spännande story. Rekommenderas för den som gillar en småläskig thriller utan blod och våld. Men inslag av romans. Tjejfilm?? Nä, killar gillar också. Jag menar, Jessica Alba! Och thriller ;-)

En spännande och bra film, med oväntade vändningar.