Dark Is Rising - En ring av Järn

Handling: The Dark is Rising" är ett äventyr som handlar om 13-årige Will, vars liv vänds upp och ner då han får reda på att det är hans öde att rädda världen.

Han kastas snabbt in i den eviga kampen mellan ljus och mörker och måste hitta sex tecken för att kunna släppa fritt ljuset och skydda oss från att mörkret ska resa sig..

Regissör: David L. Cunningham
Gary Entin
Edmund Entin
Mark Donovan
Stephen Evans

Förstår inte riktigt varför denna filmen blivit sågad ner till fotknölarna av flera recensioner, tyckte den var bra och skön underhållning. Har dock ej läst böckerna "The Dark is Rising" och vad jag läst så är "En Ring Av Järn" bok nummer 2 av 5 stycken.

starchild

En härlig fantasyfilm med Eccleston som den mörka ryttaren. Påminner föga om boken men är en fristående saga om Will teckenfinnaren.

Crocodile

Det var för uppenbart om vad som skulle hända i slutet och där var för få konflikter i filmen vilket gjorde att filmen inte blev så spännande. Svag 3a.

Helle85

Tyckte att den var bättre än väntat! och Gregory Smith var jättesnygg som alltid hehe

Audrey T

Klart godkänd fantasyfilm för barn/unga tonåringar. Historien är lättare att följa med i än t.ex Guldkompassen och man förstår direkt konceptet, mycket eftersom historien liknar många sagor. Den är inget mästerverk men fartfylld och spännande. Historien är väl berättad och löper fram på ett smidigt sätt utan onödiga omvägar. Rekommenderas för alla Harry Potter- fans!

Altså när jag såg denna film så trodde jag att den skulle vara på ett vis men den var på ett anat..

uncle_funk

Ganska skaplig.
När jag såg trailern tänkte jag negativt av filmen, en liten sketunge som blir så kallad superhjälte har sällan lyckats förut. Men denna var en bra filmversion av boken.
Men översättningstiteln är dock väldigt skum.