Cup of Love, A

Handling: Som en modern version av En midsommarnattsdröm berättas det om den lokale läraren, Harry Stevenson, som ser kärlek ställa till med besvär bland stadens invånare – där alla deras historier binds ihop till en romantisk fabel.

Regissör: Robert Benton
Alex Mentzel
Kathleen Mattice
Todd Chatalas

Audrey T

I filmer som ska berätta många berättelser samtidigt finns alltid svårigheten att ge samtliga lagom mycket tid för att göra tittaren engagerad i alla historier. Denna film berättar om den äldre mannen (Morgan Freeman) som förlorat ett barn, barägaren (Greg Kinnear) som har lätt att bli kär men kanske inte alltid väljer rätt kvinna, och det unga paret som tampas med sina problem. Ingen av historierna är särskilt intresseväckande, eller så är det bara så att ingen av dem får tid att växa och utvecklas. Lättglömd bagatell.

Rymdis

Mysig, men inte tillräckligt djup för att vara riktigt tokbra.

En intressant, tänkvärd och ganska gripande film. Bättre än jag trott. Svag fyra.

slizy

Den här filmen berörde mig och den var intressant. Ett spännande upplägg från en proffessors syn på relationerna.

Audrey T