One Missed Call

2,3

Handling: Några personer börjar få mystiska meddelanden på sina mobiltelefoner. Meddelandena verkar komma från dem själva i framtiden och innehåller information om hur, var och när de kommer att dö!

År: 2008

Johnny Lewis
Wilbur Fitzgerald
John Bailey

Elemental

Trots nästan bara dåliga recensioner var jag nyfiken på den amerikanska remaken av One Missed Call. Det är en ren ripoff, med nästan exakt likadana scener. En sak som dock skiljer sig och som skrämde mig ganska mycket är de skrämmande ansiktena som offren ser efter att de fått dödsmeddelandet.

Den här filmen är alltså snarlik den asiatiska, men lite sämre på de flesta punkter. Trots det är det inte en dålig film och du kommer troligtvis hoppa till några gånger. Men om du ska se One Missed Call så rekommenderar jag den asiatiska.

Ett plus i remaken tycker jag är att slutet är bättre förklarat, och man förstår iallafall lite mer hur förbannelsen började.

En ganska bra film. Blir lite upprepningar, men det var spännande och inte för långt.

IDie

Riktigt dålig...
Det fanns några läskiga scener, men det var en riktigt dålig remake.
Jag kommer knappt ihåg vad som hände i filmen fast att jag såg den i går.
Jag föredrar den japanska...

the_jobe

Det läskigaste i filmen var när väckarklockan ringde. Usch! Ganska mycket sämre remake än jag trodde, men den går att genomlida ganska lätt ändå, den var inte tråkig.

Spike

Inte tillräckligt läskig.

Riktigt bra faktiskt,skrämmseleffekterna och fotot gick defenitivt hem hos mig.
Dock så gjorde inte handlingen det.
Skådespelet funkade hos huvudpersonerna annars så var det mycket nybörjar klass på den punkten.

Somsagt bryr du dig inte så mycket om skådespel och handling så är det här ett måste för dig.

Klar trea!

En helt okej skräck/thriller, fungerar att kolla på om man inte har något bättre för sig. Däremot kändes den rätt förutsägbar. Godkänd.

One Missed Call (2003)