Grace Is Gone

3,8

Handling: Stanley får reda på att hans fru som är militär har dött i kriget i Irak. Istället för att berätta detta för sina två döttrar tar han med dem på en roadtrip genom USA samtidigt som han försöker reda ut sina komplicerade känslor över kriget.

Regissör: James C. Strouse
Suzanne Lang
Eric Miles
Mary Kay Place
Rebecca Spence

Väldigt bra och gripande film och tårar blev det lite också. Rekomenderar denna film. Får en 4:a

Detta är en mycket intressant och tragisk film som jag blev riktigt berörd av. Gick ej att hålla tillbaks tårarna till slut. Detta kan för iövrigt vara den absolut bästa prestationen som jag sett med John Cusack. Rekommenderas!

Det här är en film som kretsar kring en tvåbarnsfar som får beskedet att hans fru har avlidit i Irakkriget. Han bestämmer sig för att inte berätta för sina döttrar, utan tar med dem på en nöjestripp. På många sätt en gripande film där John Cusack bär upp mycket, men där jag framför allt imponeras av Gracie Bednarczyk som spelar den yngsta dottern. Hon levererar en äkthet som stundtals berör till tårar. Lyckas att ta upp temat kring vad som är viktigt här i livet utan att bli vare sig sliskig eller övertydlig. Aningen enkel och lunkig historia, men som trots allt griper tag tack vare det skickliga berättandet. En svag fyra får det bli till den här lilla pärlan.