Utan fruktan

Handling: Max Klein överlever oskadd en flygolycka och räddar livet på många passagerare. Han hyllas som en hjälte men avskärmar sig mer och mer från omvärlden. Han tar kontakt med Carla, som förlorade sin son i olyckan.

År: 1993
Robin Pearson Rose
Debra Monk
Cynthia Mace
Deirdre O'Connell

Det verkade som om filmen försökte vara ganska djup utan att riktigt lyckas. Emellanåt seg och händelselös. Det är en gripande historia och mycket bra skådespelare.

Enligt mig en mycket märklig och skum film. Tur att det fanns bra skådisar i all fall.

nja, det känns som den vill mer än den gör. lite konstig men den var intressant att ha sett.

crazybaby

Det blir för mycket nu-är-det-tyst-absolut-inget-hörs-och-huvudpersonen-ska-tänka-otroligt-djupa-och-filosofiska-tankar. Det känns som att filmen aldrig riktigt drar igång, utan det bara flyter på och når aldrig någon höjdpunkt. Slutet var faktiskt lite oväntat, men jag får ju inte säga vad ;).
Jag trodde ärligt talat inte att jag skulle ge en film med Tom Hulce såpass lågt betyg, men å andra sidan var det ju filmen jag inte var så förtjust i - inte hans prestation.

En ganska bra film, fast trodde den skulle vara bättre eftersom regissören Peter Weir även gjort t.ex. "Döda poeters sällskap". Kändes inte riktigt verklighetstrogen, men tanken var god. Mitt betyg hamnar på en normal trea.

Timoti

Det här är en bra film med Jeff Bridges. Jeff har gjort bättre och det är Arlington road. Men det här är en helt okej film.

Det här är en film av regissören bakom ”Döda poeters sällskap” och ”Truman show”, så jag hade vissa förväntningar på den. Det blev dock en besvikelse. Budskapet är fint, men jag tyckte inte att trovärdigheten fanns. Några minnesvärda scener, men för det mesta bara segt. En stark tvåa.